מועצת המנהלים של חברת התעופה ק.א.ל בחרה ביצחק טובלי למנכ"ל החברה

טובלי מחליף את דב קוניאק שפרש מתפקיד המנכ"ל בתחילת השנה. טובלי (54), חבר מושב אבן מנחם בצפון, שימש בשנים האחרונות מנכ"ל מועצת הלול. הוא שימש דירקטור בחברת ק.א.ל, בחברת הבת "לאקס" במסוף של נמל התעופה בליאז', בחברת היצוא החקלאי "אגרקסקו" ובקנט – הקרן לביטוח


00:00 ,02.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מועצת המנהלים של חברת התעופה ק.א.ל בחרה ביצחק טובלי למנכ"ל החברה. טובלי מחליף את דב קוניאק שפרש מתפקיד המנכ"ל בתחילת השנה.

טובלי (54), חבר מושב אבן מנחם בצפון, שימש בשנים האחרונות מנכ"ל מועצת הלול והוא בוגר לימודי כלכלה ומתמטיקה באוניברסיטת חיפה. הוא שימש דירקטור בחברת ק.א.ל, בחברת הבת "לאקס" במסוף של נמל התעופה בליאז', בחברת היצוא החקלאי "אגרקסקו" ובקנט – הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. כמו כן שימש בעבר דירקטור בחברת תנובה.

טובלי נבחר מבין תשעה מועמדים, בהליך מורכב שכלל הופעה בפני ועדת בחירה ומבחנים של שתי חברות יעוץ.

יו"ר חברת ק.א.ל, איתן בן דוד, אמר שבבחירת מנכ"ל ק.א.ל הושם דגש על כושר הניהול וניתנה העדפה לניסיון הניהולי על פני ניסיון בעולם התעופה. לדבריו, לטובלי יש התמחות בארגון ומערכות מידע. בחברת ק.א.ל יש הרבה עובדים טובים ומוכשרים בעלי ניסיון רב בתעופה. החברה זקוקה למנהל טוב שידע לתרגם את ההון האנושי להצלחה כלכלית, אמר בן דוד.

חברת ק.א.ל (קוי אויר למטען), נמצאת בבעלות של ניר שיתופי (אגודה שיתופית בבעלות מושבים וקיבוצים) ומועצות יצור חקלאיות. החברה מפעילה שלושה מטוסי מטען בטיסות לאירופה, ארצות הברית ואפריקה.

בבעלות ק.א.ל וחברת היצוא החקלאי אגרקסקו מסוף מטען בליאז' שבבלגיה המשמש לפריקת והטענת מטוסי החברה ומעניק שרותים לחברות נוספות. בחברה מועסקים 100 עובדים (120 עובדים עם המסוף בלייז'). היקף המכירות השנתי של החברה מסתכם ב-110 מיליון דולר.