משלחים ועמילי מכס לממן: איפה ואיפה בהצגת הערות נזק על משלוחי יבוא

לטענת יו״ר איגוד התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ״ל חברת ממן מתנהלת בחוסר שקיפות אשר בא לידי ביטוי בכך שהיא אינה מציגה הערות נזק לגבי חלק מהמטענים הנקלטים במסוף. ממן בתגובה: מדיניות החברה לא השתנתה, הדרישה לאי רישום נזקים התקבלה מחברת תעופה אחת


12:37 ,28.04.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

אמיר שני, יו״ר איגוד התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ״ל, פנה לאחרנה במכתב לאורן סנדרוסי, מנכ״ל ממן מסופי מטען אווירי, וציין כי האיגוד קיבל מספר תלונות לפיהן חברת ממן מתנהלת בחוסר שקיפות אשר בא לידי ביטוי בכך שהיא אינה מציגה הערות נזק לגבי חלק מהמטענים הנקלטים במסוף. במכתב מצוין כי ״מהתלונות אנו מבינים כי הערות הנזק אינן מוצגות ללקוח/ יבואן/ בעל המטען אולם בפועל הערות הנזק, ככל שקיימות, נרשמות בממן, אבל הן מוסתרות מציבור הלקוחות״.

 

שני כותב עוד כי ״מכלל התלונות ניתן להבין עוד כי ממן בהיותה חברה ציבורית נוהגת על פי עקרון מוזר של ׳איפה ואיפה׳, לפיו היא מציגה הערות נזק בקליטת מטענים המיובאים ארצה על ידי חברות תעופה מסוימות ולגבי אחרות לא״.

 

שני מציין כי במכתבו כי התנהלות החברה פוגעת וגורמת לנזק בלתי הפיך לבעלי המטענים, שכן אין להם מידע כיצד נקלט המטען, וכאשר מוביל יבשתי אשר מגיע לשחרר ומוצא שהמשלוח ניזוק, אבל לא רשומה הערת נזק, צריך לקרוא לנציג ממן ולהמתין עד שהלה יגיע כדי לרשום הערת נזק – דבר שמעכב את תהליך השחרור ומהווה בעיה במיוחד בשחרורים בלילה. כמו כן מציין שני כי חברות השילוח אחראיות לשקף ללקוח מה הסטטוס של המשלוח בכל שלב ולעדכן אותו בכל אירוע החורג מהשגרה.

 

שני מציין במכתבו כי ״כתוצאה משינוי מדיניות ונוכח ההתנהלות בה נוקטת ממן, לא תהייה לנו הברירה אלא להבהיר ללקוחות שאיננו יודעים מה מצב המשלוחים שלהם היות והעובדה  שהמשלוח נקלט נקי אינה בהכרח נכונה״.

 

שני מציין כי ארגון התאכגידים סבור כי ״שינוי המצב הוא שגיאה גסה שבוצעה באופן חד צדדי ומבלי לקיים דיאלוג פתוח עם המשלחים הבינלאומיים״ ומבקש לקיים פגישה דחופה עם הנהלת ממן בנושא.

 

מחברת ממן נמסר כי בשבוע הבא תתקיים בנושא פגישה עם מר אמיר שני. עוד נמסר כי מדיניות החברה לא השתנתה וכי הדרישה לאי רישום נזקים התקבלה מחברת תעופה אחת.