משרד התחבורה: מחיר שירות "דולי בקירור" יהיה תחת פיקוח

נענה לפנייתו של סגן איגוד לשכות המסחר אשר מחה על העלאת מחיר השירות. ממן בתגובה: נקבל בברכה כל החלטה של משרד התחבורה


11:54 ,21.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות פנייתו של סגן איגוד לשכות המסחר, מר אמיר שני, למשרד האוצר והכלכלה בנוגע להעלאת מחיר שירות הובלת מטענים בדולי מבוקר טמפרטורה המתקבל במסוף המטענים ממן הוחלט במשרד התחבורה להטיל פיקוח על מחיר שירות זה.

 

כזוכר, מר אמיר שני פנה לפני כחודש במכתב לשר האוצר ולשר התחבורה בדרישה להכפיף לפיקוח מחירים את שירותי הובלת מטענים בדולי מבוקר טמפרטורה בהתאם לחוק הוראות פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים תשנ"ו-1996.

 

שני ציין במכתבו לשרי האוצר והתחבורה כי נעשתה "העלאה קיצונית, מפורזת ובלתי סבירה בעליל של מחיר שירות ההובלה בקירור על ידי ממן". שני ציין כי שירות הובלת מטענים בדולי מבוקר טמפרטורה עלה עד לאחרונה 265 שקל לכל הובלה בצירוף מע"מ אך בחודש מרץ מחיר השירות הועלה "בשיעור דרמטי של למעלה מ-60% לסך של 425 שקל בתוספת מע"מ לכל הובלה".

 

מנהלת אגף כלכלה במשרד התחבורה הגיבה לפנייתו של מר שני וציינה כי ועדת המחירים קיימה דיון בנושא זה ב-26 ביוני והנחתה את משרד התחבורה לבצע בדיקה של עלות מתן השירותים בטרם החלטה על הטלת פיקוח על מחיר שירות זה.

 

עוד נכתב מאגף הכלכלה כי "מאחר והחלטת ממן ליישם את העלאת המחירים ב-3 פעימות לא היתה ידועה למשרד התחבורה במועד דיון ועדת המחירים, עדכנתי את חברי ועדת המחירים במידע זה וביקשתי להטיל כבר עתה פיקוח על מחיר השירות ולעגן בצו הפיקוח את מחיר השירות שנגבה עד כה, עוד בטרם ביצוע הבדיקה".

 

מחברת ממן נמסר בתגובה כי "ממן תקבל בברכה כל החלטה של משרד התחבורה".