קבוצת ממן: נשקיע במסוף המטענים לטובת פעילות אי-קומרס

במצגת עבור שוק ההון חושפת עוד הקבוצה כי בכוונתה להיכנס לתחומים חדשים בהם תחום הפרמצבטיקה וכן לפתח טכנולוגיות שיתנו מענה לצמיחת השירותים הלוגיסטיים


14:10 ,23.10.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

במצגת שפרסמה היום חברת ממן לשוק ההון עבור משקיעים אפשריים חושפת החברה את יעדיה והאסטרטגיה שלה לתקופה הקרובה. החברה מצהירה כי בכוונתה להשקיע במסוף המטענים שלה לטובת צמיחת שוק הקניות המקוונות בישראל (אי-קומרס). בתחום הלוגיסטיקה החברה חושפת כי בכוונתה להיכנס לתחומים חדשים בהם תחום הפרמצבטיקה וכן לפתח טכנולוגיות שיהוו ״מנוף ומענה לכושר הצמיחה של השירותים הלוגיסטיים״. כמו כן בכוונת החברה להתמקד בצמיחה פנימית בפעילות כל חברות הקבוצה.

 

נזכיר כי קבוצת ממן פועלת בארבעה תחומי פעילות עיקריים: מסוף מטענים בנתב״ג, שירותים לוגיסטיים, שירותי תעופה ונדל״ן מניב. מספר העובדים בקבוצה, כולל עובדי קבלן, מגיע לכ-2,900 איש ואישה. החברה מדווחת עוד כי הכנסותיה עבור החציון הראשון של השנה עמדו על 470 מיליון שקל – גידול של 6.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכי הרווח הנקי לתקופה זו הגיע ל-11 מיליון שקל. בעלי המניות העיקריים בקבוצה הינם תעבורה אחזקות (כ-65%) וחברת אל על (כ-15%).

 

תכניות ויעדי הקבוצה עבור מסוף המטענים הינן הרחבת מערך המכירות, הרחבת שירותים המסופקים לחברות שילוח בינלאומיות, שדרוג רמפת משלוחים, הפעלת ממיינת מטענים ונקיטה בצעדי התייעלות

 

לממן כאמור מסוף מטענים בנתב״ג והיא בעלת נתח שוק דומיננטי של כ-55%. החברה מטפלת בכ-194 אלף טון בשנה וחושפת כי קיימת מגמה לפיה נרשם קיטון בהיקף השירותים לחברות בלדרות בינלאומיות העוברות למסופים עורפיים. לקבוצה זיכיון מרש״ת להפעלת מסוף המטענים עד 2029 עם אופציית הארכה נוספת של ארבע שנים.

 

תכניות ויעדי הקבוצה עבור מסוף המטענים הינן הרחבת מערך המכירות, הרחבת שירותים המסופקים לחברות שילוח בינלאומיות, שדרוג רמפת משלוחים, הפעלת ממיינת מטענים ונקיטה בצעדי התייעלות.

 

בתחום פעילות הלוגיסטיקה החברה מדווחת על גידול של כ-5% בהכנסות מחצית ראשונה של 2019 וגידול מתון יותר ב-EBIDTA. בתחום שירותי התעופה החברה מדווחת על גידול מתמשך בהכנסות ושיפור ניכר ברווחיות במחצית הראשונה של 2019.

 

לחברה גם מפעל בדימונה בבעלות חברת הבת מ.ת.ר העוסקת בשיפוץ ותחזוקת קרונות וקטרים, ייצור מכלולים לקטרים וייצוא לחו״ל, מתקן צביעה ייחודי בארץ לקרונות וקטרים.