מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה במחניים יוארך

מסלול ההמראות והנחיתות בשדה התעופה מחניים שבראש פינה יוארך מ- 1100 מטר ל- 1500 מטר ויאפשר שימוש של מטוסים עד 70 מקומות, ללא הגבלות טיסה מיוחדות – כך מסר היום שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה


00:00 ,30.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה במחניים יוארך ל- 1500 מטר * כמיליון שקל יושקעו בשיפוץ והרחבה של מנחת פיק ברמת הגולן

מסלול ההמראות והנחיתות בשדה התעופה מחניים שבראש פינה יוארך מ- 1100 מטר ל- 1500 מטר ויאפשר שימוש של מטוסים עד 70 מקומות, ללא הגבלות טיסה מיוחדות – כך מסר היום שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה.

שר התחבורה מסר כי במסגרת שדרוג שדה התעופה מחניים יוארך אחד משני המסלולים שממזרח למערב ב- 400 מטרים נוספים. בשדה קיימים שני מסלולים צולבים האחד מצפון לדרום והשני ממזרח למערב.

השר סנה הורה לרשות שדות התעופה להגיש בתוך שלושה חודשים את התוכניות להארכת מסלול ההמראות והנחיתות של שדה מחניים כדי שניתן יהיה לזרז את פיתוחו של השדה.

סנה ציין כי עבודות השדרוג של שדה התעופה מחניים, מבוצעות במסגרת מדיניות משרד התחבורה לקרב את הגולן, הגליל והנגב ולאפשר נגישות יעילה יותר של תושבי הפריפריה למרכז הארץ.

שר התחבורה הוסיף כי משרד התחבורה והמועצה האזורית גולן ישקיעו כמיליון שקל בשיפוצו והרחבתו של מנחת המטוסים פיק שבדרום רמת הגולן.

במסגרת השיפוצים יותאם מסלול מנחת פיק, שאורכו כ- 1300 מטרים, למגוון מטוסים רב יותר. כמו כן יבוצעו בו שיפורים בטיחותיים נוספים ותותקן מערכת תאורה לאורך המסלול שתאפשר נחיתות והמראות בלילה.

שר התחבורה הוסיף כי בכוונתו להעביר חלק מפעילות בתי הספר לטיסה למנחתים השונים ברחבי הארץ ובכך לצמצם מחד את התנועה האווירית בהרצליה ולעודד מאידך פעילות במנחתים השונים, ובכללם גם מנחת פיק.

השר ציין כי פיתוח המנחתים מבוצע במסגרת מדיניותו לעודד הפעלת "מוניות אוויר" שיעמדו לרשות תיירים, אנשי עסקים ונוסעים המבקשים להגיע במהירות לצפון ולדרום.