רת"א פרסמה את טיוטת חוק הטיס החדש

שר התחבורה: חוק הטיס הישן מהווה את אחד החסמים העיקריים שהביאו להורדת דרוג הבטיחות של ישראל. טיוטת חוק הטיס החדש תוגש לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה עד ל-1 באוגוסט


00:00 ,03.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה: חוק הטיס הישן מהווה את אחד החסמים העיקריים שהביאו להורדת דרוג הבטיחות של ישראל. טיוטת חוק הטיס החדש תוגש לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה עד ל-1 באוגוסט
 
צעד משמעותי לקראת חזרתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה. רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה פרסמה היום לראשונה את הצעת טיוטת חוק הטיס החדש המהווה את אחד התנאים העיקריים של מנהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה (Category 1).
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הודיע היום כי טיוטת חוק הטיס החדש תוגש לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה עד ל-1 באוגוסט 2009, במטרה להאיץ את המהלכים להשבתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה.
 
חוק הטיס החדש שיובא בקרוב לאישור הכנסת יחליף את חוק הטיס המנדטורי משנת 1927 ואת "דבר המלך על הטיס במושבות" משנת 1937.
 
השר כץ ציין כי חוק הטיס החדש כולל לראשונה את כל ההמלצות וההערות של ה-FAA שיאפשרו לישראל לעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים שנקבעו על ידי ארגון התעופה העולמי (ICAO).
 
"חוק הטיס הישן מהווה את אחד הליקויים העיקריים של דו"ח ביקורת ה- FAA ועתה עם עדכונו והטמעת כל ההערות שצויינו על ידי מבקרי ה-FAA נעשה צעד חשוב לקראת חזרתה של ישראל לדרוג הגבוה של הבטיחות" אמר כץ.
 
טיוטת החוק החדש כוללת בין השאר חקיקה עדכנית התואמת את עקרונות החקיקה בישראל, התאמה להוראות אמנת שיקגו ונספחיה וכן להנחיות של ה-ICAO, הוספת סמכויות פיקוח ואכיפה של דיני הטיס, הסדרת התיאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית ומתן סמכויות ל"נאמני בטיחות טיסה" שיסייעו לרת"א בפיקוח על דיני הטיס ואכיפתם.
 
צוות של מנהל התעופה הפדרלי האמריקאי צפוי להגיע לישראל בעוד כשבוע ויפעל עם רשות התעופה האזרחית (רת"א) כחלק מתהליך להחזרתה של ישראל לדירוג הגבוה של הבטיחות.
 
מנהל התעופה הפדרלי האמריקאי הוריד בסוף שנת 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2 על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה האזרחית והכוללים בין השאר תקנות ונהלים ישנים שלא עודכנו במשך שנים רבות.