27 חודשים מהיום בו החל הפרויקט ההנדסי של בניית מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג, השלימה רשות שדות התעופה (רש"ת) את הקמת מגדל הפיקוח העומד ומשקיף על מסלולי ההמראה והנחיתה ועל רחבות החנייה בשדה.
מגדל הפיקוח החדש נישא לגובה 100 מטר (גובהו של המגדל הקיים 48 מטר) והוא מצויד במיטב האמצעים הטכנולוגיים החדישים ובהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים המתקדמים ביותר. מגדל הפיקוח ייתן מענה יעיל ובטיחותי לפיקוח הטיסה בנמל התעופה בן גוריון, לשליטה מירבית על המטוסים במרחב האווירי, שליטה מירבית על מסלולי ההמראה וההסעה וכן על רחבות חניית המטוסים.
המגדל, שהוקם בעלות של 100 מיליון שקל, הוא נדבך נוסף במהפך המבצעי של נתב"ג - סיום בניית מסלול 21, שדרוג וחידוש מנך המסלולים, סיום בניית שתי רחבות מטוסים חדשים (מערבית, בח"א 27) ופתיחת טרמינל 1 לטיסות מוזלות. המגדל החדש אמור להיות פעיל בחודש ספטמבר.
שטח המגדל הוא כ-5,000 מ"ר. סוכת הפיקוח בקומה העליונה של המגדל תכלול 10 עמדות פיקוח ומתחתיה תיבנה קומת פיקוח רחבות חניית המטוסים, אשר תכלול ארבע עמדות פקוח. בסיס המבנה תוכנן לעמידה בעומסי רעידת אדמה, עומסי רוח ועומסים אנכיים.