טסים ומצלמים

בנתב"ג נפתח היום תערוכת צילומים לרגל 100 שנות תעופה אזרחית בארץ ישראל, מאז הטיסה הראשונה ב-1913


11:37 ,09.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

היום (ה') תיפתח בטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון תערוכת צילומים לרגל 100 שנות תעופה אזרחית בישראל.

 

התערוכה תפתח במעמד שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר רשות שדות התעופה (רש"ת) עובדיה עלי,  מנכ"ל רש"ת יעקב גנות ומנכ"ל נתב"ג שמואל זכאי.

 

בתערוכה יוצגו 40 צילומים מאבני הדרך ומהמרחב העשיר של תולדות התעופה האזרחית בישראל מראשית ימיה. הצילום הראשון בתערוכה הוא משנת  1913, הטייס הצרפתי ז'יל ודרין נחת צפונית ליפו במטוסו מדגם בלריו XI. טיסתו של ודרין התקיימה במסגרת תחרות טיסה שיזם העיתון הצרפתי "לֶה-מַטֶן", במסגרתה התחרו טייסים במסלול טיסה מפריז לקהיר.

 

את התערוכה סוגרים תצלומים של הדמיית שני פרויקטים מרכזיים המוקמים בימים אלה ברש"ת  - מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג ונמל התעופה רמון בתמנע.

 

בשנה הקרובה  יציין טרמינל 3 בנתב"ג  עשור להקמתו ויחל לפעול בו מערך מסלולים חדש, תושלם בניית מגדל הפיקוח החדש ומערכת ביטחונית מהמתקדמות בעולם לבדוק כבודת נוסעים תחל לפעול בטרמינל.

 

לרגל התערוכה משיק השירות הבולאי דף מזכרת עם בול נבחר - בלריו 11. זהו בול אחד מסדרה של שלושה בולים המציינים את 100 שנות התעופה בארץ ישראל, שהופיעו בדצמבר 2013 . לרגל יום פתיחת התערוכה הוכנה גם חותמת מיוחדת של הדואר, המתוארכת ל 9/1/2014: "נמל תעופה בן גוריון" בעברית, אנגלית וערבית ובמרכזה שרטוט מדויק של מדחף הבלריו 11.