ירידה קלה בתנועת הנוסעים בשדה התעופה ״דובאי וורלד סנטרל״

עיקר תנועת הנוסעים בשדה התעופה החדיש הם מהרפובליקות של ברה״מ לשעבר, עם כ-409 אלף נוסעים - עלייה של כ-44% בהשוואה לשנה הקודמת


10:09 ,04.02.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנה שעברה הסתכמה תנועת הנוסעים בשדה התעופה ״דובאי וורלד סנטרל״ בכ-900 אלף איש, ירידה של 0.5% בהשוואה לשנת 2017. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, תנועת הנוסעים השתפרה במהלך המחצית השנייה של השנה שעברה בזכות הוספת טיסות ליעדים נוספים, אם כי לא נמסרו נתונים. עיקר תנועת הנוסעים הם מהרפובליקות של ברה״מ לשעבר, עם כ-409 אלף נוסעים - עלייה של כ-44% בהשוואה לשנה הקודמת.

 

הערכות בדובאי צופות כי בשנה הנוכחית תחול עלייה משמעותית בתנועה בשדה התעופה ״וורלד סנטרל״ כל זאת בשל סגירת מסלול הטיסה הדרומי בשדה התעופה הבינלאומי של דובאי, ממחצית אפריל ועד סוף מאי.

 

״דובאי וורלד סנטרל״ נפתח בשנת 2010 לתנועת מטען ובשנת 2013 גם לתנועת נוסעים. יכולת הטיפול של שדה התעופה כיום עומד על 26.5 מיליון נוסעים והשלטונות בדובאי מייעדים אותו בעתיד להחליף את נמל התעופה הבינלאומי של דובאי ולהפוך לנמל התעופה הראשי של האמירות.

 

שדה התעופה ממוקם כ-40 ק״מ דרומית מערבית לעיר דובאי. הוא נמצא במרכזו של מגה פרויקט בשם ״דובאי דרום״ שנועד להקמת קומפלקס מגורים, עסקים ולוגיסטיקה. שדה התעופה מוגדר כשדה התעופה העתידי של דובאי לאור המגבלות לפיתוחו של נמל התעופה הבינלאומי הקיים בדובאי ונחשב כיום לאחד העסוקים בעולם.