יש רצפה, עכשיו יוקם עליה המגדל

הסתיים השלב הראשון בהקמת מגדל הפיקוח בנתב"ג, שיתנוסס לגובה של 100 מטר וייבנה בעלות של 100 מיליון שקל


00:00 ,20.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בימים האחרונים הושלמה אבן הדרך הראשונה בהקמת מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג, שיתנוסס לגובה של 100 מטר - יציקת רצפת רפסודה בנפח של כ-1,000 מ"ק ברצף.

בשבועות הקרובים תושלם הקמת המרתף ושלד המבנה יחל להתרומם. שיטת ההקמה הייחודית של מגדל הפיקוח נעשית באמצעות תבניות מתועשות מיוחדות, עם מורכבות של צורה אסימטרית כשציר המגדל משתנה. קצב היציקה הוא של שלושה מטר ביממה.

מאחר והבנייה הייחודית מחייבת יציקה רציפה, העבודה נעשית 24/7 , כולל בסופי שבוע, לאחר קבלת היתר מיוחד לעובדים הזרים המתמחים ביציקה ייחודית זו.

במהלך התכנון נערכו בדיקות באמצעות תוכנות הדמיה ונעשה שימוש, כולל במצלמות פנוראמיות, על בלון וכן במצלמות על מסוק, על מנת לאפשר לבחון את כלל  מרכיבי התצפית והבקרה.

מיקום המגדל, גובהו והאמצעים המיוחדים שבו נקבעו לאחר היוועצות עם מיטב המומחים בתחום פיקוח הטיסה והבטיחות בארץ ובעולם ובהתחשב במגבלות ובאילוצים הרבים שהוצגו למתכננים והם ייחודים לישראל (מסלולי המראה ונחיתה, מזג אוויר, מגבלות טיסה ובטיחות וכו').

הסוכה שבמרום המגדל מתוכננת עם חזית זכוכיות אקוסטיות בגובה 3 מטר, ללא עמודים במעטפת, להבטחת ראות מקסימלית.

המגדל החדש אמור להיות מבצעי ברבעון האחרון של 2014. עלות הקמתו היא כ-100 מיליון שקל, שיגיעו מתקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה (רש"ת), הכוללת בתוכה עלויות ההצטיידות בציוד אלקטרוני, מכשירים, אמצעי בטיחות וכו'.