נדחה ייקור מסי הנמל בשדה התעופה של רבת עמון

עד כה לא בוצעה עליית המחירים בגלל ביקורת שהוטחה נגד משרד התחבורה וחברת AIG המנהלת את הנמל


00:00 ,06.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה הירדני וחברת הניהול של שדה התעופה הבינלאומי של רבת עמון, AIG, הודיעו על דחייה בת חודשיים (עד לחודש מאי) במועד שינוי התעריפים למסים הנגבים מחברות תעופה המשתמשות בשדה התעופה

בהודעה משותפת נמסר כי ההחלטה התקבלה במטרה לשמור על מספר הנוסעים בשדה ועל הצמיחה המתמדת בפעילותו, תוך לקיחה בחשבון את הקשיים של חברות התעופה בעולם בשל המצב הכלכלי העולמי וחוסר היציבות הפוליטי באזור.

יצוין כי קבוצת AIG, המנהלת את שדה התעופה של רבת עמון, הודיעה בסוף השנה שעברה על החלטתה לייקר את שירותי הנמל בשיעור של 21.12%. אולם בעקבות ביקורת נוקבת בירדן, ההחלטה לא בוצעה.

חברת AIG קיבלה בשנת 2007 את הזיכיון לניהול ופיתוח שדה התעופה הבינלאומי על שם המלכה עליאא ברבת עמון למשך 25 שנה. על פי ההסכם, החברה משקיעה סכום של 800 מיליון דולר בהרחבת השדה ובהכשרתו לקליטת תשעה מיליון נוסעים בשנה, בכלל זה הקמת טרמינל חדש לנוסעים בשטח של 85 אלף מ"ר. על פי ההסכם, ממשלת הממלכה מחזיקה ב-54% מזכויות גביית המסים בשדה.

בשנת 2011 עברו בשדה התעופה הבינלאומי של רבת עמון 5.4 מיליון נוסעים, גידול של 0.8% לעומת השנה שקדמה לה, וכן גידול של 0.9% במספר הטיסות, שעמד על ממוצע של 650 בשבוע.