פורסמו מכרזים ראשוניים לשדה התעופה בתמנע

משך שלב הקמת השדה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון שלוש עד ארבע שנים ועלות הפרויקט, הנמצא תחת אחריות רש"ת, כ-1.7 מיליארד שקל


00:00 ,17.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

השלב הראשון של שדה התעופה רמון יוצא לדרך, לאחר שרשות שדות התעופה (רש"ת) פרסמה היום את המכרזים הראשונים להקמת שדה התעופה הבינלאומי בתמנע.

המכרזים שפורסמו כוללים ביצוע עבודות עפר ותשתיות, העתקת תשתיות קיימות, בהם קווי מים וחשמל, וביצוע קידוחים ופעולות הכנה נוספות בשטח. היקף המכרזים נאמד בכ-150 מיליון שקל.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי פרסום המכרזים התאפשר לאחר שרש"ת השלימה את כל הליכי התכנון של השדה ואת המכרז לבחירת חברה שתנהל, תתכנן ותקים אותו.

שדה התעופה הבינלאומי בתמנע אמור לשמש כשדה אלטרנטיבי נוסף לשעת חרום לנתב"ג, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פנים ארציות. הוא ממוקם 18 ק"מ צפונית לאילת.

כץ: "פרסום המכרזים הראשונים הוא יום היסטורי לאילת ולמדינת ישראל ויאפשר לראשונה להקים שדה תעופה בינלאומי אלטרנטיבי, ממנו יוכלו להמריא מטוסי סילון גדולים לכל יעד באירופה".

מימון הפרויקט, הנאמד בכ-1.7 מיליארד שקל, יחול במלואו על רש"ת, שהיא תהיה רשאית לגייס חלק מהעלות ממקורות חיצוניים. חלק מהפרויקט ימומן באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה הקיים באילת.

ההחלטה לקרוא לשדה התעופה על שם אילן ואסף רמון אושרה בממשלה ופורסמה ברשומות.

כץ מסר, כי במטרה לקצר את לוחות הזמנים של הפרויקט, הוא יבוצע בשלושה שלבים: תפיסת הקרקע ופינוי התשתיות; תכנון תשתיות ומסלולי המראות ונחיתות; הקמת טרמינל הנוסעים. הקמת השדה תמשך כשלוש עד ארבע שנים.

בין השאר, הפרויקט יכלול הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך של 3.5 ק"מ, מגדל פיקוח וטרמינל מרווח, שייתן מענה לכשני מיליון נוסעים בשנה, עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חנייה למטוסי טורבו-פרופ, אזור תפעול, חנויות דיוטי פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חנייה לכלי רכב.

במסגרת הפרויקט יורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת, לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הנסיעה מתמנע לאילת תמשך כעשר דקות בלבד. בעתיד יחובר שדה התעופה לאילת באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לעיר הדרומית.