ראש עיריית חיפה לשרת התחבורה: הסדירי פעילות התעופה הכללית

קליש רותם קוראת לשרת התחבורה רגב להעתיק את פעילות התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה. במכתב עליו חתומים ראשי המועצות האזוריות בצפון נכתב: אין היגיון כלכלי, סביבתי ותכנוני בקידום תכנית להקמת שדה תעופה חדש במזרח חדרה


14:32 ,28.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש עיריית חיפה, ד״ר עינת קליש רותם, חתמה אמש על מסמך הקורא לשרת התחבורה מירי רגב להעתיק את פעילות התעופה הכללית, הכוללת מטוסים קלים, משדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה. המסמך נשלח לשרת התחבורה על רקע ההתלבטות אם להקים שדה תעופה למטוסים קלים ממזרח לחדרה.

 

קליש רותם, אשר חתומה על מכתב שנושא גם את חתימותיהם של צביקה גנדלמן, ראש עיריית חדרה, ד״ר גלית שאול, ראשת מועצה אזורית עמק חפר, אילן שדה, ראש המועצה האזורית מנשה, אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, עופר בן אליעזר, ראש המועצה המקומית רמת ישי, איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו, ועידו גרינבלום, ראש המועצה המקומית טבעון, כותבת לשרת התחבורה כי עליה לזמן דיון דחוף על מנת לסיים את הסדרת התעופה הכללית בישראל ״לטובת כל העוסקים במלאכה״. קליש רותם מוסיפה כי ״אנו משוכנעים כי אנו מייצגים את האינטרס הרחב ביותר של מדינת ישראל, רשויות התעופה, השלטון המקומי והציבור הרחב״.

 

לטענת קליש רותם והחתומים על המכתב, אין היגיון כלכלי, סביבתי ותכנוני בקידום תכנית להקמת שדה תעופה חדש במזרח חדרה שיכיל את פעילות שדה התעופה בהרצליה וחלקים מפעילות שדה דב. ״הות״ל לא עשה את מכלול השיקולים ברמה הלאומית והתעלם מהחלופה המיידית, הזמינה והנכונה ביותר והיא העתקה של הפעילות אל שדה התעופה בחיפה אשר בהתאמות לא משמעותיות ערוך ומוכן לקבל באופן קבע את פעילות התעופה הכללית של ישראל״.

 

עוד כותבת קליש רותם לשרת התחבורה רגב כי ״אנו סבורים כי פעילות התעופה הכללית משתלבת היטב ברצון לבסס בחיפה שדה תעופה אזורי לטיסות בינלאומיות אשר ישרת את תשובי הצפון לטיסות קצרות ובינוניות ויהווה מענה הולם לעוגן תעופתי משמעותי בצפון המדינה״.