רש״ת: טרמינל 3 בנתב״ג יורחב בהשקעה של מיליארד שקל

הרחבת טרמינל 3 ב-36 אלף מ״ר נוספים תיעשה במבנה של ארבע קומות, והיא תכלול מערכת HBS חדשה ו-158 דלפקי צ׳ק אין חדשים. חיבור מבנה ההרחבה לטרמינל הקיים ייעשה בגשר. בימים אלו מוקם טרמינל זמני שייתן מענה לצמיחה בפעילות בעונת הקיץ הקרובה


11:00 ,24.04.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון יורחב בהשקעה של כמיליארד שקל מתקציב רשות שדות התעופה. הרחבת טרמינל 3 ב-36 אלף מ״ר נוספים תיעשה במבנה של ארבע קומות, והיא תכלול מערכת HBSחדשה ונפרדת, 56 דלפקי צ׳ק אין נוספים בקומה אחת ועוד 32 דלפקים בקומה תחתונה – סה״כ 138 דלפקי צ׳ק אין חדשים. חיבור מבנה ההרחבה לטרמינל הקיים ייעשה בגשר.

 

מרש״ת נמסר כי על פי הצפי עונת הקיץ השנה תשבור שיא חדש במספר הטיסות בנתב״ג. במסגרת ההיערכות לשירות הנוסעים בנתב״ג מוקם בימים אלו מבנה ממוזג בשטח של כ-2,500 מ״ר שישמש כטרמינל זמני. 

 

הטרמינל הזמני ממוקם בקומת הקרקע בצמוד לטרמינל 3 והוא ישמש כאולם שירות זמני בו יתקיים הליך מלא של טיפול בנוסע היוצא עבור חלק מהטיסות הממריאות מנתב״ג, לרבות טיפול בכבודת הנוסע, דלפקי ומכונות בידוק ביטחוני, צ׳ק אין ועוד.

 

בטרמינל הזמני יהיו 25 דלפקי שירות. מרש״ת נמסר כי הקמת המבנה הזמני תאפשר מענה מיידי לביקושים והגידול בקיבולת.  

 

כאמור, על פי התחזיות של רשות שדות התעופה הקיץ צפוי גידול של 14% בביקושי הטיסות של חברות התעופה לטיסות בינלאומיות בנתב״ג. הגידול המשמעותי ביותר נרשם בטיסות הלואו קוסט לישראל וממנה, המהוות את אחד ממנועי הצמיחה. המובילות שבהן הן חברות איזי ג׳ט, וויז אייר וראיין אייר, שרשמו גידול כולל בשיעור חסר תקדים של 60%. 

 

גידול משמעותי נרשם גם ברמת התחרות בין חברות התעופה הטסות לישראל וממנה. בקיץ 2018 מספר קווי התעופה שיופעלו על ידי שלוש חברות או יותר במקביל יגיע ל-25 קווים, לעומת 19 קווים בקיץ 2017, ו-13 קווים בלבד לפני החתימה על הסכמי השמיים הפתוחים. 

 

שר התחבורה כץ התייחס לנתונים ואמר היום כי ״מאז החלה מהפכת השמיים הפתוחים  חל גידול של  יותר מ-50% במספר הטיסות בנתב״ג. בקיץ הקרוב  צפוי כאמור גידול של 14% במספר הטיסות  הבינלאומיות  לישראל. הגידול השנה מתווסף לגידול של 14% בעונה החולפת. מדובר בשיעור הגבוה פי שניים משיעור הגידול במספר הטיסות הסדירות בעולם

 

״רפורמת השמים הפתוחים הזניקה את נתב״ג במהלך חמש שנות הרפורמה, מקטגוריית נמלי תעופה קטנים לקטגוריית השדות הגדולים בעולם״, הוסיף שר התחבורה.

 

מרש״ת נמסר כי בשנת 2019 יצטרף נמל התעופה בן גוריון לקטגורית השדות הגדולים בעולם, עם מעל 25 מיליון נוסעים בשנה.