איגוד קציני בטיחות בתעבורה פרסם מספר המלצות העוזרות לנהגים לנסוע בבטחה ולחזור בשלום, בהם הקפדה על בטיחות הרכב, שמירה על ריכוז והכרת מסלול הנסיעה
צמיגים - הצמיג הוא אביזר בטיחות ראשון במעלה, אך לרוב לא זוכה להתייחסות מספקת מצד הנהג. לפני הנסיעה יש לבדוק: מצב פרופיל הסוליה ודפנות הצמיג. תקינותם (פרופיל סוליה, עומק מינימלי במ"מ) ובדיקת סדקים ויובש בדפנות. ליתר ביטחון, מומלץ להיכנס לצמיגאי על מנת שיבדוק את הצמיגים ואת לחץ האוויר בהם (כולל בצמיג הרזרבי) ויתאימו לסוג הנסיעה, נסיעה עם מטען +מספר נוסעים מירבי שונה ממצב רגיל בו נוהג ברכב אדם אחד.
מסלול - אי הכרת הדרך מגבירה את הסכנה. ודאו כי אתם יודעים ומכירים את מסלול נסיעתכם, תכננו אותו מראש כולל מועדים משוערים להגעה.
מטען - ודאו כי כל המטען מעוגן ומחובר. מטען שאינו קשור ומחובר עלול לעוף ואף להרוג בזמן תאונה. מטען כבד משנה את מרכז הכובד ומשפיע על יציבות הרכב וזמן הבלימה הופך ארוך יותר. מטען רב מדי יגרום לחרטום הרכב לעלות ולהגביל יכולת ההיגוי.
חגורת בטיחות - יש לוודא כי כל נוסעי הרכב חגורים בחגורות בטיחות. ילדים עד גיל שמונה חייבים להיות חגורים בהתקן ריסון התואם את גילם ובמושב האחורי. אל תתנו לילדים "להכתיב" לכם התנהלות בלתי בטיחותית.
ריכוז - שימרו על ריכוז מלא בשעת הנהיגה. הסחת הדעת כגון דיבור בסלולארי, הסבת הראש לאחור כדי להשליט "סדר" או כדי לשוחח עם הנוסעים עלולה להסתיים בתאונה.
הנהיגה מעייפת – אל תנהגו כשאתם עייפים. העייפות היא אויב רב עוצמה, העייפות מאריכה את זמן התגובה ומשבשת את שיקול הדעת. תכננו הפסקות רענון לשתייה וחילוץ עצמות שלא בשולי הכביש אלא במקומות המיועדים לכך. ההפסקה היא חלק חיוני בנהיגה בטוחה.
תקלה- במקרה של תקלה, וודאו כי כל הנוסעים נמצאים מחוץ לרכב, מצדו הימני ובמרחק של לפחות 3 מטרים ממנו. אל תשכחו ללבוש את האפוד הזוהר, והיו תמיד עם הפנים לכיוון התנועה. לא לשכוח את הצבת המשולש הזוהר, שייראה בבירור ממרחק של 100 מטר לפחות.
חכמים בנהיגה ולא רק צודקים – הכביש אינו מקום למלחמות. הימנעו מהנטייה להיות "הישראלי המחנך" וזיכרו כי אתם צריכים להגיע הביתה בשלום. הימנעו מלקיחת סיכונים מיותרים, ותמיד שימרו על מרחק בטיחותי מהרכב שלפניכם.