ביקושים של 4 מיליארד שקל בהנפקת האג"ח הראשונה של הרכבת

רכבת ישראל השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף של כ-860 מיליון שקל


13:40 ,15.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת האג"ח הסחיר בהיקף כספי כולל של כ-860 מיליון שקל. הגיוס  מורכב משתי סדרות.

 

בהנפקה השתתפו גופים מוסדיים מהגדולים בשוק ההון המקומי ונתקבלו ביקושים נרחבים, בהיקף כולל של כ-4  מיליארד שקל.

 

רכבת ישראל והסדרה המונפקת זכו לדירוג אשראי גבוה וכפול: דירוג חברת מידרוג – Aa1 באופק יציב; דירוג חברת מעלות  S&P-ilAA+  באופק יציב.

 

בתחילת החודש פרסמה החברה תשקיף להנפקת אג"ח בהיקף של 1 מיליארד שקל על בסיס דוחות ספטמבר 2014. במהלך השבועיים האחרונים יצאה החברה ל-ROAD SHOW אינטנסיבי בבתי ההשקעות והבנקים. הגיוס המוסדי הסתיים בהצלחה ביום ה', 12 במרץ.

 

סמנכ"לית כלכלה וכספים ברכבת ישראל קרן אצלאן: "ההנפקה היתה הצלחה גדולה והחברה מרוצה מאוד מתוצאותיה ומהבעת אמון המשקיעים בה. חברת הרכבת נערכה בצורה הטובה והמקצועית ביותר, על מנת לממש את החלטת הממשלה להנפיק אג"ח ציבורי לרכבת ישראל".

 

ההנפקה מעוגנת בהסכם המסגרת לפיתוח ולהפעלת רכבת ישראל שנחתם ביוני 2014, כשהכספים שגויסו ישמשו להשקעה בפיתוח תשתיות הרכבת. הנפקת האג"ח של הרכבת צפויה להאיץ תהליכים של שקיפות ועמידה בסטנדרטיים עסקיים בחברה ויפחית את תלות החברה בתקציב המדינה.

 

מנכ"ל החברה בעז צפריר: "הנפקת האג"ח של רכבת ישראל היא קפיצת מדרגה משמעותית לחברה – עסקית, פיננסית וניהולית. הרכבת קולטת מאות עובדים מדי שנה וצפויה להכפיל את היקף פעילותה ולקוחותיה עד לסוף העשור. הנפקת אגרות החוב משקפת את אמון הציבור בישראל ברכבת, והערכתו לתרומתה לחברה ולכלכלת המדינה".