תכנית לחידוש פעילותה של הרכבת בין ירדן לסוריה

הרשות למסילה החיג׳אזית פועלת לשיקום המסילה של הרכבת החיג׳אזית, וזאת לקראת חידוש הסעת הנוסעים והובלת המטענים לדמשק. טרם נחתם הסכם על חידוש הפעילות בין שתי המדינות


11:27 ,13.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

היועץ ההנדסי של הרשות למסילה החיג׳אזית, עימאד אל-חיארי מסר שהיא פועלת לשיקום המסילה של הרכבת החיג׳אזית, וזאת לקראת חידוש הסעת הנוסעים והובלת המטענים לדמשק. חידוש הפעילות צריך עדיין להיות מעוגן בהסכם בין שתי המדינות, כך ציין אל-חיארי בדברים שאמר לעיתון ירדני.

 

לדבריו, הצד הסורי פועל גם הוא במטרה לשקם את המסילה בשטח הסורי. עם זאת, עד כה לא נוצר קשר ישיר בין שני הצדדים לגבי מועד חידוש הפעילות או פרטים נוספים הנוגעים לעבודות השיקום.

 

אל-חיארי הוסיף כי עבודות התחזוקה החלו מהגבול הסורי והגיעו עד העיר זרקא בירדן; עד כה בוצעו עבודות לשיקום התחנות לאורך הקו הזה. כמו כן בוצעו עבודות שיקום של המסילה עצמה, המעברים והגשרים שלאורכה.

 

יוזכר כי קו הרכבת החיג׳אזית הוקם בתקופת האימפריה העות׳מאנית והוא חיבר בין דמשק לעיר אלמדינה שבערב הסעודית. המסילה הוקמה לשרת את עולי הרגל למקומות הקדושים אך גם לצורך הגברת השליטה של האימפריה העות׳מאנית מאחר שהיא איפשרה העברת סחורות וחיילים בקצב מוגבר.