ועדת הכלכלה אישרה הצעת חוק הקובעת כי בעלי רכב יישאו באחריות פלילית בגין הובלת מטען יתר
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הקובעת כי בעלי רכב יישאו באחריות פלילית בגין הובלת מטען יתר, נהיגה מעבר לשעות המותרות ונהיגה ברכב לא תקין
00:00 ,04.05.2004
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הקובעת כי בעלי רכב יישאו באחריות פלילית בגין הובלת מטען יתר, נהיגה מעבר לשעות המותרות ונהיגה ברכב לא תקין
בעלי רכב צפויים לשאת באחריות פלילית בגין עבירות שביצע אדם הנוהג ברכב השייך להם. ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של חברי הכנסת דוד טל, עמיר פרץ ואילנה כהן הקובעת כי על בעל רכב תחול חובת פיקוח, בכדי למנוע ביצוע עבירות תעבורה בידי אדם הנוהג ברכב השייך לו. הקנס המירבי הקבוע בחוק לבעל הרכב יעמוד על 67 אלף ₪.
הצעת החוק מתייחסת לעבירות שלבעל הרכב יש רווח כלכלי או אחריות לגביהן: הובלת מטען במשקל העולה על המותר, נהיגה ברכב ציבורי או רכב כבד מספר שעות העולה על המותר, ונהיגה ברכב שהשימוש בו נאסר בשל ליקויים בטיחותיים. בכל המקרים הללו לבעל הרכב יש עניין כלכלי ובמרבית הפעמים העבירה נעשית בגלל דרישתו המפורשת, שהנהג יעבוד שעות נוספות, יעביר מטען גדול יותר ואף ינהג ברכב לא תקין.
הועדה קיבלה את הצעת היו”ר שלום שמחון לפיה במקרה של איסור שימוש ברכב בשל אי תקינות, תוטל אחריות פלילית על בעל הרכב בתנאי שהודעה בדבר איסור השימוש תשלח לבעל הרכב בדואר.
בנוסף אישרה הועדה לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח”כ אמנון כהן הקובעת את אחריותו של בעל הרכב לתקינותו של מגביל מהירות, אשר מותקן כיון על פי חוק בכלי רכב כבדים. על פי הצעת החוק יקבע עונש של שנתיים מאסר וקנס על העובר עבירה זו.
בעלי רכב צפויים לשאת באחריות פלילית בגין עבירות שביצע אדם הנוהג ברכב השייך להם. ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של חברי הכנסת דוד טל, עמיר פרץ ואילנה כהן הקובעת כי על בעל רכב תחול חובת פיקוח, בכדי למנוע ביצוע עבירות תעבורה בידי אדם הנוהג ברכב השייך לו. הקנס המירבי הקבוע בחוק לבעל הרכב יעמוד על 67 אלף ₪.
הצעת החוק מתייחסת לעבירות שלבעל הרכב יש רווח כלכלי או אחריות לגביהן: הובלת מטען במשקל העולה על המותר, נהיגה ברכב ציבורי או רכב כבד מספר שעות העולה על המותר, ונהיגה ברכב שהשימוש בו נאסר בשל ליקויים בטיחותיים. בכל המקרים הללו לבעל הרכב יש עניין כלכלי ובמרבית הפעמים העבירה נעשית בגלל דרישתו המפורשת, שהנהג יעבוד שעות נוספות, יעביר מטען גדול יותר ואף ינהג ברכב לא תקין.
הועדה קיבלה את הצעת היו”ר שלום שמחון לפיה במקרה של איסור שימוש ברכב בשל אי תקינות, תוטל אחריות פלילית על בעל הרכב בתנאי שהודעה בדבר איסור השימוש תשלח לבעל הרכב בדואר.
בנוסף אישרה הועדה לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח”כ אמנון כהן הקובעת את אחריותו של בעל הרכב לתקינותו של מגביל מהירות, אשר מותקן כיון על פי חוק בכלי רכב כבדים. על פי הצעת החוק יקבע עונש של שנתיים מאסר וקנס על העובר עבירה זו.
עשוי לעניין אותך
מע”צ משקמת את כביש החוף בין הרצליה וצומת גלילות
פוליסת ביטוח ייחודית להובלה יבשתית של מטענים לעיראק
ליברמן יחנוך במוצ"ש את תחנת הרכבת החדשה בהרצליה
דו"ח בנק ישראל: השימוש ברכבת נמוך בהרבה מאשר במדינות המערב
מ.מ.ס.י, איסתא ליינס, טלדור ואופיר טורס זכו במכרז להנפקת רשיונות נהיגה בינלאומיים
ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים תובע למסור את חשמול מערך הרכבות לחברות ישראליות