יבואני צמיגים ובעלי פנצ'ריות יחוייבו לספק תעודת אחריות לכל צמיג הנמכר על ידם

משרד התחבורה פונה לבעלי הרכב להקפיד לקבל תעודת אחריות בעת רכישת הצמיגים. משרד התחבורה פירסם נוהל חדש המחייב את יבואני הצמיגים ובעלי הפנצ'ריות (פנצ'ר מעכרים) לספק תעודות אחריות לכל צמיג הנמכר על ידם.


00:00 ,28.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
משרד התחבורה פונה לבעלי הרכב להקפיד לקבל תעודת אחריות בעת רכישת הצמיגים

משרד התחבורה פירסם נוהל חדש המחייב את יבואני הצמיגים ובעלי הפנצ'ריות (פנצ'ר מעכרים) לספק תעודות אחריות לכל צמיג הנמכר על ידם.

במסגרת שיפור השירות לציבור החליט אגף הרכב במשרד התחבורה לחייב את יבואני הצמיגים וה"פנצ'ר מעכרים" לספק תעודת אחריות לרוכשי הצמיגים.

תעודת האחריות קובעת את אחריות המוכר במקרה של ליקויים או פגמים המתגלים בצמיג, בעת הנסיעה ברכב.

משרד התחבורה פונה לבעלי רכב, הרוכשים צמיגים, להקפיד לקבל תעודת אחריות לצמיגים שנרכשו על ידם. במקרה של תלונה ניתן לפנות בצרוף חשבונית הרכישה למשרד ההתחבורה, אגף הרכב, תחום שרותי תחזוקה, רחוב המלאכה 8 תל אביב.

ענף יבוא הצמיגים נפתח לתחרות ב- 1 בדצמבר 2002. במסגרת פתיחת הענף לתחרות ניתן לייבא צמיגים לארץ, ללא התניית היבוא באישור של יצרן הצמיגים וזאת תוך שמירה על התקנים הבטיחותיים של הצמיגים.

הצו החדש מאפשר יבוא צמיגים גם ליבואנים אשר אינם סוכנים של יצרן הצמיגים בארץ ובתנאי שיוכיחו כי הצמיגים המיובאים על ידם עונים לדרישות התקן שנקבעו.

בישראל נמכרים מידי שנה למעלה ממליון וחצי צמיגים. ענף הצמיגים בארץ כולל היום כ- 50 יבואנים המייצגים כ- 80 מותגים של צמיגים.