כ-7% מהאוטובוסים שהסיעו תלמידים הורדו מהכביש בשל ליקויי בטיחות חמורים

מתוך 109 אוטובוסים שנבדקו 8 מהם התגלו עם ליקויי בטיחות חמורים כגון צמיגים בלתי תקינים, חגורות בטיחות פגומות ובעליהם נדרשו לתקן את הליקויים לאלתר


00:00 ,07.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מתוך 109 אוטובוסים שנבדקו 8 מהם התגלו עם ליקויי בטיחות חמורים כגון צמיגים בלתי תקינים, חגורות בטיחות פגומות ובעליהם נדרשו לתקן את הליקויים לאלתר
 
7.3% מהאוטובוסים שנבדקו במסגרת מבצע לבדיקת אוטובוסים המסיעים תלמידים לבתי הספר, במרכז הארץ ובצפונה, הורדו מהכביש בשל ליקויי בטיחות חמורים.
 
במסגרת מבצע שנערך ביוזמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ התפרסו ניידות בטיחות של אגף הרכב בסמוך לבתי הספר והגנים וערכו בדיקות תקינות של האוטובוסים המסיעים תלמידים.
 
מהנתונים עולה כי מתוך 109 אוטובוסים שנבדקו 8 מהם התגלו עם ליקויי בטיחות חמורים ובעליהם נדרשו לתקן את הליקויים לאלתר.
 
מהנתונים מתברר עוד כי בחלק מהאוטובוסים שהורדו מהכביש התגלו צמיגים בלתי תקינים, חגורות בטיחות פגומות או חסרות ופנסי איתות להסעת תלמידים שלא פעלו. בחלק אחר מהאוטובוסים התגלו דליפות אוויר ממערכת הבלמים, צמיגים אחוריים שחוקים ושמשה קדמית סדוקה.
 
בכ-30% מהאוטובוסים שנבדקו נמצאו ליקויים מזעריים ובעליהם נדרשו לחתום על התחייבות לתיקון כל הליקויים. 55% מהאוטובוסים שנבדקו נמצאו תקינים לחלוטין.
 
בעליהם של האוטובוסים זומנו לשימוע באגף הרכב שבמשרד התחבורה. בסופו של השימוע יוחלט על הצעדים שינקטו כנגד בעלי החברות, שבמסגרתם פעלו האוטובוסים.
 
המבצע לבדיקת תקינות אוטובוסים שהסתיים השבוע הוא אחד משורה ארוכה של מבצעים לאיתור כלי רכב בלתי תקינים שיזם השר כץ עם כניסתו לתפקיד.
 
יצוין כי בטרם החלה שנת הלימודים פנה משרד התחבורה לכל ראשי הרשויות המקומיות, מנהלי חברות ההסעה וקציני הבטיחות בתעבורה והנחה אותם להיערך לפתיחת שנת הלימודים, בכל הנוגע לבטיחות ההסעות של התלמידים.