כנס בנושא רכב הממונע בגפ"מ

שר התחבורה מאיר שטרית יפתח את הכנס המקצועי הראשון בישראל שנערך ביוזמת מכון התקנים, בנושא רכב הממונע בגפ"מ ( גז פחממני מעובה) ברט ואן ארלין, מנכ"ל חברת פרינס מהולנד, יגיע לישראל ויציג את ההתפתחויות בשוק הרכב באירופה.


00:00 ,08.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה מאיר שטרית יפתח את הכנס המקצועי הראשון בישראל שנערך ביוזמת מכון התקנים, בנושא רכב הממונע בגפ"מ ( גז פחממני מעובה) ברט ואן ארלין, מנכ"ל חברת פרינס מהולנד, יגיע לישראל ויציג את ההתפתחויות בשוק הרכב באירופה.

מכון התקנים הישראלי ומשרד התחבורה יקיימו כנס מקצועי ראשון בנושא רכבים הממונעים בגפ"מ, בהשתתפות מומחים מהארץ ומאירופה.
 
הכנס יעסוק במגמות בחידושים בתחום, מדיניות הממשלה התומכת בהפחתת זיהום האוויר, תקינה בטיחות השימוש, מגבלות ועוד. המרצה האורח ביום העיון הוא מר ברט ואן ארלין, מנכ"ל חברת פרינס ההולנדית, המספקת מערכות התנעה בגז לשוק האירופאי. מר ואן ארלין יתאר את ההתפתחויות בשוק האירופאי והשלכותיהן על עתיד תעשיית הרכב בעולם. הכנס יערך ביום רביעי 18.1.2006 בכפר המכביה.

השימוש בגפ"מ (גז פחממני מעובה) כדלק להתנעת רכבים, הולך וצובר תאוצה בעולם כולו וכיום גם בישראל. לשימוש בגפ"מ יתרונות בולטים על פני השימוש בדלקים המסורתיים ( דלק ובנזין) ביניהם הפחתה משמעותית של זיהום האוויר כתוצאה מפליטת מזהמים, המחיר הנמוך משמעותית למשתמש ועוד.

מערכת הגפ"מ היא מערכת נוספת למערכת הבנזין הרגילה ומערכת הפליטה ולמעשה כל רכב משנת 95 המצוייד במערכת בקרה מתקדמות יכול על ידי לחיצת כפתור לעבור בין מערכת הבנזין למערכת הגפ"מ.

לדברי זיוה פתיר, מנכ"ל מכון התקנים: " שנת 2006 מסתמנת כשנה של פריצה משמעותית בגידול בכמות התחנות המוקמות העומדות בתקן הישראלי ויכולות לתדלק בגפ"מ. עד היום אושרו 14 תחנות ואנו מאמינים כי עד סוף שנת 2006 יגיע מספר תחנות הדלק לכ- 30. לאור הביקוש ההולך וגובר בבקשה להסבת כלי רכב להנעה בגפ"מ אין ספק שלנושא יש חשיבות רבה".