מומחי ביטוח: בפוליסה למשאית יש פרצות הפוגעות במבוטח
חברות ההובלה וההסעה חייבות לוודא שפוליסות הביטוח של המשאיות והאוטובוסים יכללו סעיף המבטח את החברה על נזק שייגרם ע"י נהג שרשיונו נשלל, בגלל עבירה שביצע ברכבו הפרטי, אך הוא אינו מדווח על כך לבעלי חברת ההובלה מחשש שיאבד את מקום עבודתו
00:00 ,16.10.2002
חברות ההובלה וההסעה חייבות לוודא שפוליסות הביטוח של המשאיות והאוטובוסים יכללו סעיף המבטח את החברה על נזק שייגרם ע"י נהג שרשיונו נשלל, בגלל עבירה שביצע ברכבו הפרטי, אך הוא אינו מדווח על כך לבעלי חברת ההובלה מחשש שיאבד את מקום עבודתו.
עצה זו כלולה בשורה של נושאים שנידונו בכנס שערך עודד ליבנה מנכ"ל חברת סע-שא, ארגון הגג של חברות ההובלה וההסעה הפרטיות המאוגד במועצת המובילים והמסיעים.
עודד ליבנה, מנכ"ל סע-שא הסביר, כי הכנס הוקדש בעיקרו לנושאי ביטוח בגלל סביכות הנושא והצורך בעדכון פרטים בפוליסה, ובמיוחד לנוכח ייקור פוליסות הביטוח בעשרות אחוזים.
על פי המלצת מומחי הביטוח יורם שפאק ודורון ראובני, שדיברו בכנס, על חברות ההובלה וההסעה לקבל מהמבטחים אישור לשורת הרחבות הכוללות בפוליסה המבטיחות את מלא תשלום על הוצאות חילוץ וגרירת הרכב, כיסוי לעבירות של עומס יתר, כיסוי מורחב לצד ג' רכוש, כיסוי לנזקי זיהום אוויר, ועוד.
מומחי הביטוח התייחסו בכנס שנערך בסוף השבוע לנושאים נוספים שעל חברות ההובלה וההסעה לתת את הדעת בזמן עריכת הפוליסה, כמו ביטוח סחורה בהעברה ואחריות המוביל, הודגש נושא אחריותו הבלתי מוגבלת של המוביל בישראל, לעומת המצב באירופה בה מוגבלת אחריות המוביל בהתאם לטונז'.
כמו כן, תודרכו מנהלי החברות לגבי הרחבת סעיפי הביטוח שיכללו כיסוי מלא לנהג בכל מקרה של פגיעה במהלך יום עבודתו.
מעטים מודעים לעוברה שלא בכל מקרה של פגיעה בנהג בזמן של פריקה וטעינה הנהג אכן מבוטח. יש לכלול בפוליסה סעיף מפורש המכסה את הנהג גם בעת פריקה או טעינה של סחורה ולא רק בעת הובלתה.
עצה זו כלולה בשורה של נושאים שנידונו בכנס שערך עודד ליבנה מנכ"ל חברת סע-שא, ארגון הגג של חברות ההובלה וההסעה הפרטיות המאוגד במועצת המובילים והמסיעים.
עודד ליבנה, מנכ"ל סע-שא הסביר, כי הכנס הוקדש בעיקרו לנושאי ביטוח בגלל סביכות הנושא והצורך בעדכון פרטים בפוליסה, ובמיוחד לנוכח ייקור פוליסות הביטוח בעשרות אחוזים.
על פי המלצת מומחי הביטוח יורם שפאק ודורון ראובני, שדיברו בכנס, על חברות ההובלה וההסעה לקבל מהמבטחים אישור לשורת הרחבות הכוללות בפוליסה המבטיחות את מלא תשלום על הוצאות חילוץ וגרירת הרכב, כיסוי לעבירות של עומס יתר, כיסוי מורחב לצד ג' רכוש, כיסוי לנזקי זיהום אוויר, ועוד.
מומחי הביטוח התייחסו בכנס שנערך בסוף השבוע לנושאים נוספים שעל חברות ההובלה וההסעה לתת את הדעת בזמן עריכת הפוליסה, כמו ביטוח סחורה בהעברה ואחריות המוביל, הודגש נושא אחריותו הבלתי מוגבלת של המוביל בישראל, לעומת המצב באירופה בה מוגבלת אחריות המוביל בהתאם לטונז'.
כמו כן, תודרכו מנהלי החברות לגבי הרחבת סעיפי הביטוח שיכללו כיסוי מלא לנהג בכל מקרה של פגיעה במהלך יום עבודתו.
מעטים מודעים לעוברה שלא בכל מקרה של פגיעה בנהג בזמן של פריקה וטעינה הנהג אכן מבוטח. יש לכלול בפוליסה סעיף מפורש המכסה את הנהג גם בעת פריקה או טעינה של סחורה ולא רק בעת הובלתה.
עשוי לעניין אותך
מועצת המובילים והמסיעים תובעת ביטול תקנה המפלה לרעה את המשאיות
מנכ"ל משרד התחבורה מינה צוות מקצועי שיגבש בתוך שבועיים חלופות להגברת האבטחה בתחבורה הציבורית
מונתה ועדה לבחינת הצטידות הרכבת שתוקם בין ירושלים לתל-אביב
230 מועמדויות הוגשו למשרת מנכ"ל נתיבי תחבורה ערוניים
עמוס רון : בעד הפיכת הרכבת לחברה - נגד החלטת ועדת השרים להפרדת הרכבת מהרשות
מבצעי אכיפת עומס יתר למשאיות