ירדן מכשירה את מעבר הגבול עם סעודיה להעברת סחורות ״גב אל גב״

רשות התחבורה הירדנית החלה בהכנת מתחמים להעברת סחורה אשר ישתרעו על שטח דל כ-50 דונם בתוך מעבר הגבול אל-עומארי ויהיו מצוידים בציוד הנדרש. המתחמים יהיו מוכנים עד סוף החודש


10:39 ,13.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

גורמים בענף התחבורה הירדני סבורים כי המנגנון הטוב ביותר להובלת סחורות אל תוך הממלכה בתנאים שכופה מגפת קורונה הוא באמצעות ״גב אל גב״. גורמים אלה הדגישו כי שיטה זו מיושמת במעברי הגבול הירדניים עם עירק וסוריה מזה מספר שנים.

 

לפיכך, רשות התחבורה הירדנית ציינה כי הממשלה החלה בהכנת התשתית להקמת מתחמים לטיפול בסחורות במעבר אל-עומארי שבגבול עם סעודיה בעלות של 5 מיליון דינרים (7.4 מיליון דולר). מתחמים אלה אמורים להיות מוכנים תוך שלושה שבועות, כלומר לפני סוף החודש הנוכחי.

 

המתחמים החדשים להעברת הסחורה ישתרעו על שטח של כ-50 דונמים בתוך מעבר הגבול אל-עומארי, והן יהיו מצוידות ברמפות ובציוד הדרוש לטיפול בסחורות כך שיתאפשר לנהגי המשאיות להכניס את סחורותיהם לממלכה ללא צורך לעזוב את המרחב הבטוח בו הם נמצאים.

 

בעניין זה מסרה שר התחבורה הירדנית לשעבר, ד״ר לינה שביב, כי מעבר הגבול אל-עומארי שוקם לפני מספר שנים ולכן ניתן לבצע את המעבר לשיטת ״גב אל גב״. לדבריה, הדבר החשוב ביותר הוא לספק למתחמים החדשים את המכשירים והציוד הנחוצים לצורך הרמה, הובלה והעמסה, כמו גם הציוד הנדרש לטיפול במוצרים בעלי חיי מדף קצרים כגון  מוצרים בקירור.