מוכסי מעבר הגבול נהר הירדן פיתחו מכונה לשאיבת דלק לצורך בידוק

העובדים זכו בפרס החדשנות בשירות המדינה עבור הפיתוח, המאפשר לרוקן מכלי דלק של מכוניות לצורך בידוק ללא סכנה של יצירת חשמל סטטי


13:57 ,15.02.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי בית המכס נהר הירדן זכו באות הוקרה מטעם נציבות שירות המדינה על חדשנות, עבור פיתוח משאבה המשמשת לריקון מכלי דלק במכוניות, שאופן פעולתה הוא ייחודי בעולם.

 

בבית מכס נהר הירדן, המצוי סמוך לבית שאן, עוברים מדי שנה כ-190 אלף רכבים אל ירדן וממנה. מלבד הברחות כספים, בודקי המכס אמונים על שמירת ביטחון הציבור ומונעים הברחות של כלי נשק, סמים וטובין אחרים המוסלקים במגוון דרכים. הדרך הנוחה ביותר להסלקה עבור המבריחים, והקשה ביותר לגילוי, היא הטמנה במכל הדלק של הרכב. על כן נוהגים הבודקים בבתי המכס במעברי הגבול לבצע בדיקה קפדנית באמצעות ריקון המכל, בדיקתו והשבת הדלק למכל לאחר ביצוע הבדיקה.

 

מכשירי השאיבה הקיימים כיום בשוק מופעלים באמצעות חשמל ויוצרים חשמל סטטי, שהימצאותו מסוכנת באזור רווי אדי דלק ועלולה לגרום לפיצוץ המסכן את חיי הנוסעים.

 

הצוות הזוכה פיתח משאבה שפעולתה מבוססת על לחץ אוויר ובכך מנטרלת את הסיכון הכרוך בשימוש במשאבות הקיימות. בנוסף, השימוש במשאבה החדשה מקצר את תהליך שאיבת הדלק והשבתו למכל לחצי שעה, במקום שלוש שעות בתהליך הישן, ולפיכך, לא רק מתאפשר קיצור ההמתנה לנוסעים, אלא גם בדיקת מספר גדול יותר של רכבים מדי יום.

 

מיכל עמית, הממונה על איכות ומצוינות ברשות המסים, מלווה ומנחה מתודולוגית את צוותי השיפור ברשות במסגרת עבודתה, וכך עשתה גם עם הצוות הזוכה: מכלוף בן שבת, ראש צוות מפענחים ורפי לוי, מפענח באתר השיקוף, ושלושת בודקי המכס אושרת בן משה, שחר אלישע ואהרוני בן שושן.

 

ראש מינהל המכס אבי ארדיטי בירך את הזוכים ואת מנהל מכס נהר הירדן יהודה בן-דוד: "מזה מספר שנים שעובדי רשות המסים ועובדי המכס בפרט זוכים בפרסי חדשנות ויעילות, מגמה המשקפת את מסירותם של העובדים לשיפור השירות לציבור. אני גאה בעובדי המכס שפועלים ללא הרף לשיפור הליכים ולהבאת המכס הישראלי לעמוד בשורה הראשונה של בתי המכס בעולם".