נדחתה בחודשיים היוזמה לגביית אגרת כבישים למשאיות בגרמניה

ממשלת גרמניה נעתרה ללחצים הכבדים שהופעלו עליה והחליטה לדחות את החלת החוק לגביית אגרת כבישים למשאיות עד לתחילת נובמבר 2003. אגרת הכבישים למשאיות, הקרוייה LKW Maut, מבוססת על העקרון של גביית אגרה על פי מרחק נסיעה


00:00 ,03.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ממשלת גרמניה נעתרה ללחצים הכבדים שהופעלו עליה והחליטה לדחות את החלת החוק לגביית אגרת כבישים למשאיות עד לתחילת נובמבר 2003. אגרת הכבישים למשאיות, הקרוייה LKW Maut, מבוססת על העקרון של גביית אגרה על פי מרחק נסיעה.

הסיבה לדחייה נעוצה בעובדה שמספר המשאיות שהותקנו בהם מערכות ה- On Board Units (בקצרה: OBU) הינו מזערי. מערכת ה- OBU הינה מתקן איתות אלקטרוני המאפשר את ביצוע החיוב ע"י ציון מועד ושעת הכניסה והיציאה לרשת הכבישים המהירים. החיוב יישלח לבעלי המשאיות מידי חודש.

כזכור, החל מה- 1 בספטמבר 2003 תוכננה החלת אגרת תנועה בנתיבי התנועה הראשיים (AUTOBAHNEN) בגרמניה. על פי הדיווחים, ההיטל יהיה, בסכום של 0.17 $ US לק"מ, למשאיות ונגררים (0.15 יורו לק"מ).

לאגרת הכבישים החדשה, LKW MAUT TOLL, השפעות דרמטיות על מגזר ההובלה היבשתית בגרמניה ועל פי איגוד חברות ההובלה היבשתית בגרמניה, היא תייקר את עלויות ההובלה היבשתית בשעורים שבין 12% - 15%.

החלטת הממשלה נתקבלה בקורת רוח רבה על ידי כל מגזרי המשק הגרמני והאירופאי. עם זאת, הביעו נציגי המשתמשים בהובלה יבשתית ספק באם המערכת תהייה מוכנה לפעולה בתחילת חודש נובמבר ולדעתם יישום האגרה יידחה שוב במספר חודשים.

ארגון ה- International Road Transport Union (בקצרה: IRU) בירך בסוף השבוע על ההחלטה שנתקבלה לדחות את החלת החוק החדש, בחודשיים ימים. מר יוברט לינסן, העומד בראש משלחת ה- IRU באיחוד האירופי, אמר : " ההחלטה של ממשלת גרמניה לדחות את החלת החוק החדש מוכיחה כי ממשלת גרמניה היתה קשובה לחששות האמיתיים שהציג ה- IRU ופעלה בהתאם ".