רש"ת: הותקנה מערכת ביו-מטרית במעבר הגבול טאבה

כמו כן יופעל במעבר טאבה מסלול מהיר לבידוק הביטחוני לנוסעים ללא כבודה ובהתאם לעומס. רש"ת: בקרוב תותקן מערכת דומה גם במעבר הגבול בנהר הירדן


00:00 ,01.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

כמו כן יופעל במעבר טאבה מסלול מהיר לבידוק הביטחוני לנוסעים ללא כבודה ובהתאם לעומס. רש"ת: בקרוב תותקן מערכת דומה גם במעבר הגבול בנהר הירדן
 
רשות שדות התעופה התקינה מערכת ביו-מטרית ממוחשבת למעבר ביקורת הגבולות במעבר הגבול בטאבה. עמדות הבידוק הביו-מטרי הותקנו באולם הכניסה במעבר ובאולם היציאה בעלות של כ-150 אלף שקל.
 
המערכת הביו-מטרית, אשר החלה לפעול במעבר טאבה, תאפשר לנוסעים אשר נרשמו מבעוד מועד למערכת הביו-מטרית בנתב"ג, לקצר את זמני ההמתנה בתור לביקורת הגבולות ולהשתמש בכרטיס המעבר שברשותם בעמדה הממוחשבת. בהמשך תאפשר רש"ת ימי רישום ייעודיים בנתב"ג גם לנוסעים המעוניינים לעבור במעברי הגבול  בלבד.
 
כמו כן יופעל במעבר טאבה מסלול מהיר לבידוק הביטחוני לנוסעים ללא כבודה ובהתאם לעומס, המסלול צפוי  לשפר את השירות  ולקצר את זמני ההמתנה במסוף.
 
רש"ת תתקין בתחילת השנה מערכת ביו-מטרית לשירות העוברים גם במעבר הגבול בנהר הירדן. מרש"ת נמסר כי המערכת הביו-מטרית לביקורת גבולות הינה פיתוח ישראלי ייחודי הפועל בנתב"ג, ולמערכת רשומים כיום כ-700 אלף מנויים, אשר ביצעו את הרישום בנתב"ג. השירות ניתן בחינם.
 
מנכ"ל רש"ת, קובי מור, אמר: "רש"ת שמה לה כמטרה עליונה את שיפור השירות לעוברים במתקניה. המערכת הביו-מטרית לביקורת גבולות, שזכתה להצלחה בנתב"ג, תקצר מעתה את התורים בביקורת הגבולות גם במסופי הגבול הפופולריים בקרב הישראלים".
 
מסוף טאבה אשר ממוקם כ-10 ק"מ דרומית לאילת משרת בעיקר את היוצאים מישראל לסיני ובחזרה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ומהווה את נקודת הגבול הדרומית ביותר בין ישראל למצרים.
 
מרש"ת נמסר כי בשנת 2008 נרשם גידול משמעותי של כ-25% בתנועת הנוסעים שעברו במעבר הגבול טאבה-  1.433 מיליון איש.