ההסתדרות מאיימת להשבית את כל קווי אגד ברחבי הארץ

בעקבות הסחבת שנוקטים משרדי התחבורה והאוצר במו"מ מול הנהלת אגד בנושא הסובסידיה. ניסנקורן: "גרירת הרגליים של משרדי התחבורה והאוצר הביאה לפגיעה משמעותית בשכר העידוד של הנהגים"


13:14 ,20.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מה-21 במרץ כל קווי אגד ברחבי הארץ יושבתו, כך הודיע היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בעקבות הסחבת שנוקטים משרדי התחבורה והאוצר במו"מ מול הנהלת אגד בנושא הסובסידיה. ניסנקורן אמר: "אלפי נהגים מסורים באגד, שמסיעים קרוב למיליון וחצי ישראלים ביום, משלמים מחיר כבד על אוזלת ידה של המדינה שמפקירה את הנושא כבר תקופה ארוכה מדי".

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הציב אולטימטום בסוגיית אגד והדגיש כי האחריות לפתרון המשבר מונחת על כתפיהם של משרדי האוצר והתחבורה: "ההסתדרות ועובדי אגד הפגינו בגרות ואחריות לאורך חודשים ארוכים, וניתנה יותר מתקופת חסד אחת שבה היה ניתן להביא את הנושא לפתרון. לצערנו, לא חלה שום התקדמות והגיעו מים עד נפש. אני קורא לצדדים במו"מ להתעשת, להבין את גודל השעה ולפעול במרץ על מנת למנוע את העמקת המשבר. במידה ולא יהיה סיכום בחודש הקרוב, החל מ-21 במרץ, כל קווי אגד ברחבי הארץ יושבתו".

 

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן מתח ביקורת חריפה על התנהלות המדינה ואמר כי: "גרירת הרגליים של משרד התחבורה ומשרד האוצר בסוגיית הסכם התשומות החדש, הביאה לפגיעה משמעותית בשכר העידוד של הנהגים, בדגש על תנאי הנהגים המשתייכים הן לדור א' והן לדור ב'. לא נעמוד מנגד בשעה שאלפי נהגים לא מצליחים לסגור את החודש בכבוד, והמדינה מצדה ממשיכה להפקיר את האינטרס הציבורי ולדרדר את ענף ההיסעים לשפל חסר תקדים. בל לנו לשכוח שהפגיעה המכוונת בהעברת הכספים לאגד מאיימת למוטט קואופרטיב שפועל כבר למעלה מ-84 שנה".