הצעת החלטה: לפנות את שדה דב עד שנת 2018

שרי התחבורה והתשתיות הלאומיות יגישו לממשלה בשבוע הבא הצעה, לפיה יוקם צוות היגוי שיבחן את פינוי החלק האזרחי של השדה כדי להקים במקום אלפי יחידות דיור


00:00 ,10.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בכוונת שרי התחבורה והתשתיות הלאומיות להגיש לממשלה בשבוע הבא הצעת החלטה להקמת צוות היגוי בינמשרדי שיגבש המלצות לפינוי שדה התעופה האזרחי דב הוז בתל אביב.

מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ-1,300 דונם, כ-800 דונם מתוכם הם שטח צבאי. על פי הצעת ההחלטה שיגישו השרים ישראל כץ ואריאל אטיאס, שדה התעופה האזרחי יפונה עד ל-31 בדצמבר 2018. שאר המתחמים שבשדה יפונו בהתאם ללוח הזמנים שייקבע על ידי ועדת ההיגוי של הפרויקט.

בראש צוות ההיגוי, שיוקם, על פי הצעת ההחלטה עד ל-31 בינואר, יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. עוד בצוות: מנכ"לי משרדי התחבורה והביטחון, מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל (ממ"י) והממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר. צוות ההיגוי אמור להגיש את המלצותיו לממשלה עד 31 בדצמבר 2012.

הצעת ההחלטה קובעת שצוות ההיגוי יפעל לאיתור שדה תעופה חלופי, שיוכל לקלוט את כל הפעילות האווירית והקרקעית המתבצעת כיום בשדה דב, הכוללת הובלה אווירית של נוסעים, טיסות הדרכה ואימונים וכן פעילות מכוני הבדק.

משרד האוצר הונחה להגיש את המלצותיו בדבר קביעת ההסדרים הכספיים מול כל הגורמים הפועלים בשדה דב, כולל משרדי הביטחון והתחבורה, רשות שדות התעופה (רש"ת) וממ"י, תוך שמירה על כדאיות כלכלית.

במסגרת תוכניות הממשלה להגדלת היצע הדיור בישראל, הוחלט להטיל על ממ"י לקדם, במשותף עם עיריית תל אביב, תכנון שיכלול גם דיור בר השגה לצעירים ולמשפחות. השרים כץ ואטיאס ציינו כי לצד היתרונות הרבים הקיימים בהפסקת הפעילות התעופתית בשדה, פינוי שדה דב ישחרר קרקע יקרה לבניית כ-12,000 יחידות דיור באחד מאזורי הביקוש הגבוהים ביותר בתל אביב.