השבוע ייפתח לתנועה מקטע חדש בכביש 6 צפון

המקטע החדש בין יקנעם למחלף תל קשיש, באורך חמישה ק״מ, ייפתח לתנועה ב-14 בנובמבר. הנסיעה במקטע החדש תחויב בתשלום אגרה לחברת בת של שפיר הנדסה


10:01 ,11.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

המקטע בין יקנעם למחלף תל קשיש, שהוא חלק מפרויקט הארכתו של כביש 6 לכיוון צפון, ייפתח לתנועה ביום רביעי, 14 בנובמבר. המקטע החדש נסלל לאורך של חמישה ק״מ והוא כולל נסיעה במנהרת יקנעם (מנהרה שאורכה הוא 1.7 ק״מ עם שלושה נתיבים בכל כיוון), מעבר במחלף התלת מפלסי של תל קשיש ונסיעה על גשר באורך של כ-700 מטר לכיוון צפון-מזרח.

 

המקטע ייחנך על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, יו״ר חברת כביש חוצה ישראל, חוסאם בשארה, מנכ״ל חברת כביש חוצה ישראל, דן שנבך, מנהלי חברת שפיר צפון וראשי רשויות ביום שלישי הקרוב.

 

מקטע זה הוא חלק מפרויקט תשתיות גדול להארכת כביש 6 צפונה אשר מורכב משני מקטעים וכולל סלילה של כביש מהיר לאורך 21 ק״מ, כריית שלוש מנהרות כפולות - יקנעם, רכסים ואיבטין, ובניית שני מחלפים מערכתיים.

 

עם פתיחתו של המקטע השני, שיתחיל במחלף תל קשיש ויגיע למחלף סומך, יושלם הפרויקט ותתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 ק״מ - מבאר שבע ועד לצומת סומך ללא רמזורים. הפתיחה של המקטע השני צפויה ברבעון הראשון של שנת 2019.

 

נציין כי בשונה מכביש 6 הנוכחי, הפעלתו של ״חוצה ישראל צפון״ תיעשה על ידי חברת שפיר הנדסה אשר נבחרה להקים ולתפעל את הקטעים החדשים של כביש 6 (מקטעים יקנעם – תל קשיש, ותל קשיש – סומך) למשך 34 שנים. תשלום האגרה הינו לחברת ״6 חוצה צפון״, והחברה מציינת באתר שהקימה כי ״הרישום הינו בנפרד מן הרישום למקטע המרכזי של כביש 6״.