מש׳ התחבורה: רישיון דיגיטלי היישר לדוא״ל

התשלום עבור רישיון הרכב יבוצע באינטרנט ויתקבל באופן מיידי במייל. מנכ״לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל: השירות החדש יחסוך לנהגים את ההמתנה עד לקבלת הרישיון באמצעות דואר ישראל, ויאפשר להם להדפיס את הרישיון בעצמם


13:48 ,09.09.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מיום שני הקרוב, 16 בספטמבר, ניתן יהיה לשלם את אגרת רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה או במוקד הטלפוני, ולקבל מיידית את הרישיון בדואר האלקטרוני (מייל), מבלי לצאת מהבית.

 

מנכ״לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל ציינה כי השירות החדש יחסוך לנהגים את ההמתנה עד לקבלת הרישיון בדואר, ויאפשר להם לראשונה להדפיס את הרישיון בעצמם, ללא שום הגבלה וללא צורך בתשלום עבור אגרת כפל רישיון. ״המהלך מצטרף לשורה ארוכה של שיפורים משמעותיים, שמבצע משרד התחבורה בשירותי הרישוי, בהם צמצום ביורוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי״, הוסיפה טרנר-אייל.

 

סמנכ״ל מנהל התנועה, (אינג׳) אבנר פלור, ציין כי לרשות הנהגים עומדת כיום אפשרות נוספת להדפסת רישיון הרכב, גם במספר מכוני רישוי בארץ. לדבריו, בימים אלה עורך משרד התחבורה ניסוי ייחודי, המאפשר לבעלי רכב להדפיס במכוני הרישוי את רישיון הרכב ששולם ולבצע את המבחן השנתי לרכב (״טסט״). פלור הוסיף כי בקרוב, יורחב הניסוי לכל מכוני הרישוי בישראל.

 

סמנכ״ל שירות במשרד התחבורה, גילי כהן, ציין כי לפני כשנה ביטל משרד התחבורה את החובה להחזיק רישיון נהיגה ורכב בעת הנהיגה בכלי רכב פרטיים ומסחריים, במטרה לצמצם את הביורוקרטיה ולחסוך מהנהגים קנסות מיותרים. בדיקת תוקף הרישיונות מתבצעת כיום באמצעות מסופי ניידות המשטרה, המחוברים און-ליין למשרד התחבורה וחוסכת מהנהגים גם את הצורך בהנפקת כפל רישיונות נהיגה ורכב.