נפתח לתנועה כביש 70 המורחב

כ-5 ק"מ מהכביש, בין מחלף יגור לצורת זבולון, הורחבו משניים לשלושה נתיבים בכל כיוון. ההרחבה תחסוך למשק כ-40 מיליון שקל בשנה


13:08 ,09.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

יפה נוף, חברת התשתיות של עירייה חיפה, פתחה אתמול (ב') לתנועה את כביש 70 המורחב.

 

קטע הכביש באורך כ-5 ק"מ, ממחלף יגור ועד אחרי צומת זבולון, הורחב משני נתיבים לכל כיוון לשלושה נתיבים לכיוון. על פי מחקר שבחן תועלות תחבורתיות, עולה כי הרחבת הכביש תחסוך למשק כ-150 אלף שקל ביום, וכ-40 מיליון שקל בשנת ההפעלה הראשונה.

 

כביש 70 מהווה עורק תחבורתי חשוב, המחבר בין המבואות הצפוניים של חיפה, כביש 75 וכביש 6 מדרום, עם הגליל המערבי והגליל העליון מצפון. קטע הכביש שהורחב מנקז אליו כמות גדולה של כלי רכב בשעות הבוקר ואחר הצהרים, שגורמים לעומסי תנועה כבדים.

 

משרד התחבורה, באמצעות יפה נוף, החל בינואר 2013 בביצוע עבודות ההרחבה בכביש, בעלות של כ-106 מיליון שקל. העבודות כללו הכנה של שלושה רמזורים חדשים בצומת העתידית של כביש 70 עם כביש דשנים, שייפתח לתנועה במהלך השנה, ושדרוג הרמזורים בצומת רכסים וצומת זבולון. בנוסף הוסדרה מערכת הניקוז ותעלות הניקוז האזוריות, כולל הסדרת נחל ציפורי, בשיתוף רשות הניקוז. כן הוקמה מערכת דרכים חקלאיות מוסדרות לרווחת החקלאים באזור.

 

מנכ"ל יפה נוף אבישי כהן אמר כי פתיחת כביש 70 המורחב מהווה את המשך התנופה שהציבה החברה לפיתוח תשתיות הכבישים במטרופולין חיפה.

 

שר התחבורה ישראל כץ: "כביש 70 הוא עורק תחבורתי חשוב בצפון והרחבתו היא המשך ישיר של כלל ההשקה התשתיתית והתחבורתית באזור חיפה והצפון. הכביש החדש יהיה בטוח יותר לנהגים, יעיל וחסכוני".