ראשי ערים בארצות הברית קוראים לקונגרס לחוקק חוק להעברת תקציב לתשתיות יבשתיות

מצב הכבישים והגשרים ביבשת בכי רע. בעוד נמלי הים משקיעים מכספיהם שלהם בפיתוח, רוצים ראשי הערים שהמדינה תשקיע בתשתיות, כולל כבישי גישה לנמלים


00:00 ,11.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ראשי ערים באצות הברית דורשים מהקונגרס לחוקק את חוק ההשקעה בתחבורה יבשתית (Surface Transportation Bill). החוק יקרא להשקעה ניכרת בתשתיות יבשתיות ברחבי המדינה, כולל תיקון כבישים, שחלקן כבישי גישה לנמלי הים.

ראש עיריית לוס אנג'לס אנטוניו ויאראגיוסה - נשיא ועידת ראשי הערים - בהופיעו בקונגרס ה-12 של הוועידה הימית הטראנס-פסיפית (Trans-Pacific Maritime Conference) שנערכה בלונג ביץ', קליפורניה, אמר שהקונגרס מתבלט האם לשלוח לנשיא את החוק, ודחף לעשות כן.

ועידת ראשי הערים כוללת ראשי ערים מכל רחבי ארצות הברית, כשלכולם מטרה משותפת: להשיג מימון לתיקון, החלפת או בנייה חדשה של כבישים, גשרים ומחלפים, כולם ישנים ובמצב גרוע.

ויאראגיוסה אמר בכנס שנמלי הים תורמים את חלקם למען היצוא האמריקאי, על ידי זה שהם משקיעים מתוך תקציבם ומשתפים פעולה עם חברות מפעילי טרמינלים להרחיב את התשתיות שבתחומם, אולם האם לא יכולים לעשות זאת לבד. הוא ציין שנמלי לוס אנג'לס ולונג ביץ' ישקיעו בעשור הקרוב, ביחד, 8 מיליארד דולר בפיתוח תשתיות.

לפי דוח שהוצג בכנס, יגדל היצוא האמריקאי בעשור הקרוב ב-70%. ויאראגיוסה עמד על הצורך לחבר את פנים היבשת עם ערי הנמל כדי לפתח את הסחר היבשתי ולתמוך ביצוא. לצורך זה חייב הקונגרס לחוקק חוק שיאפשר העברת תקציבים.