שר התחבורה חנך אתר ניסויים לתחבורה אוטונומית

האתר הוקם על קטע כביש של נתיבי איילון בין שפיים לרשפון. עשרות חברות מובילות מהארץ והעולם צפויות לערוך ניסויים באתר החדש


13:27 ,03.10.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ חנך אתמול את אתר הניסויים הראשון בישראל לתחבורה חכמה ואוטונומית, שהוקם על קטע הכביש של נתיבי איילון (כביש 20), בין שפיים לרשפון. ממשרד התחבורה נמסר כי בקרוב יוכשרו אתרים נוספים לביצוע ניסויים וביניהם חניון הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב ומנהרות כביש 6 שנכרו צפונית לעין תות.

 

מדובר בקטע כביש חדש שהוקם במסגרת פרויקט כביש 531, המחבר בין כביש החוף (כביש 2) לדרך נתיבי איילון (כביש 20). אתר הניסויים כולל קטע דרך סטרילי באורך של כקילומטר וחצי וברוחב של 17 מטרים, המדמה כביש מהיר בן שלושה מסלולים.

 

השר כץ ציין כי משרד התחבורה משקיע משאבים רבים ביצירת תשתיות מתקדמות שנועדו לסייע במאבק בתאונות הדרכים ולהגדיל את רמת הבטיחות בכביש. "משרד התחבורה מקדם ותומך בטכנולוגיות תחבורה מתקדמות, שנועדו להפחית משמעותית את המעורבות של הגורם האנושי בתאונות דרכים", הוסיף השר כץ.

 

השר כץ הוסיף כי משרדו מנהל מגעים עם מספר רשויות מקומיות להקמת אתרי ניסויים אוטונומיים בתחומם, בהם חניון האצטדיון העירוני בנתניה, כביש המוביל למטמנה באשדוד וכן בקטעי דרך בתל אביב ובאילת. חלק מקטעי כביש אלה ישמשו כאתרי ניסוי לתקופה זמנית עד להשלמת הכביש.

 

"הצבתי לעצמי יעד לחנוך השנה את מרכז הניסויים הראשון בישראל ואני שמח שעמדנו ביעד הזה", ציין השר כץ בחנוכת המרכז. "ישראל נמצאת ביחד עם ארה"ב בחזית הטכנולוגיה ואעשה הכל על מנת שהטכנולוגיה הזאת תיושם בישראל כבר בחמש השנים הקרובות. זה העתיד. הטכנולוגיה מתקדמת לשם בצעדי ענק, והחובה שלנו כממשלה היא ללוות אותה מהבחינה הרגולטורית כדי שניתן יהיה ליישם אותה בהקדם", הוסיף כץ.

 

עשרות חברות מובילות מהארץ והעולם צפויות לערוך ניסויים באתר החדש. בין החברות הראשונות שהחלו היום לבצע ניסויים במערכות בטיחות חדשות וחכמות באתר: חברות ARGUS, NEXAR, MOBILEYE, GENERAL MOTORS, VALERANN  ו- INNOVIZ.