שר התחבורה: נסגור אחת משלוש מסילות הרכבת באיילון לחודש וחצי

בדברים שאמר השר בדיון בוועדת הכספים אתמול הוא הצהיר כי המסילה תיסגר מתחילת דצמבר. ״פרויקט החשמול עולה המון כסף ועם עבודה בלילה נסיים עוד שנה וחצי. אם נעבוד 24/6 נסיים תוך שישה שבועות״


14:16 ,19.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיון שנערך אתמול בוועדת הכספים בנושא מערכת התחבורה הציבורית בישראל בהשתתפות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳, ציין השר כי הוא הורה לסגור את אחת משלוש מסילות הרכבת לאורך נתיבי איילון למשך שישה שבועות על-מנת לבצע חשמול של המסילה. עוד אמר בכנסת שהמסילה תיסגר מתחילת דצמבר.

 

בדבריו בוועדת הכספים של הכנסת אתמול (ב׳) אמר סמוטריץ׳ כי ״קיבלתי החלטה דרמטית שטרם פורסמה. פרויקט החשמול של הרכבת תקוע המון שנים ועולה המון כסף. הרכבת יצאה לרכש של קרונועים על חשמל, אנחנו הולכים לקבל את הכלים - אבל אי-אפשר לעבוד איתם כי הרכבת אינה חשמלית עדיין.

 

״אני קיבלתי אתמול החלטה. אנחנו הולכים לסגור למשך שישה שבועות אחת מתוך שלוש מסילות באיילון, אבל אנחנו הולכים לגמור את הפרויקט. תבינו שאם אנחנו עובדים רק בלילות, זה נמשך שנה וחצי, כי עובדים נטו שלוש שעות בלילה, אז אנחנו נערכים לכך שיהיו רכבות שיבוטלו. תהיה התקוממות כי שישה שבועות יהיה פחות נוח, אבל אחרי שישה שבועות זה ייגמר. לעבוד 24/6 זה הרבה יותר מהר מלעבוד שנה וחצי״. 

 

סמוטריץ ציין כי ״שר שהוא לחיץ פוליטית היה קצת מפחד. לי יש את האומץ, ואני אצטרך ואבקש את הגיבוי שלכם, ויש לי את הגיבוי של רבים, גם של מנכ״ל הרכבת. יהיו מהלכים דרסטיים ודברים שנצטרך לעשות מהר, אבל הם גם יחסכו לנו הרבה כסף״.

 

סמוטריץ׳ אמר עוד כי ״ככל שאני אזכה להמשיך במשרד התחבורה, נבוא בחוק ההסדרים הבא עם סל מאד רחב של כלים, חלקם מעולם המיסוי. יש פה שינוי שלם שצריך לעשות אפילו במבנה השכר בשירות הציבורי. היום אם אתה עובד בעיריית תל-אביב, אתה תחזיק רכב אפילו אם אתה גר 100 מטר מהעירייה, כי אתה רוצה לקבל השלמת הכנסה״.

 

הסובסידיה של התחבורה הציבורית עלתה מ-7 מיליארד ל-9.5 מיליארד אבל נתקענו תקציבית. אנחנו אמורים לקבל 180 מיליון שקל בתוספות שירות״.

 

טרם נמסרה הודעה מרכבת ישראל בנוגע לדברי שר התחבורה, אך ככל הנראה הודעה מסודרת בנושא תצא בהמשך השבוע.