שר התחבורה: נשמר על יתרון 15% לאוטובוסים מתוצרת הארץ

שר התחבורה פנה לשר האוצר משה כחלון לבחון שוב את מדיניות הממשלה, בנושא קניות הגומלין בכל הקשור ברכש האוטובוסים, וציין: ״יש להמשיך מדיניות של מתן העדפה לתוצרת הארץ כדי להגן על המפעלים הישראלים״


12:01 ,07.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הורה על שמירת היתרון של 15% לתוצרת הארץ בכל הקשור לרכש אוטובוסים עבור חברות אגד ודן, כל עוד הן נתמכות על ידי המדינה. 

 

השר כץ החליט על כך לאחר פגישה שקיים עם נציגי מפעלי החברות המרכיבות את האוטובוסים בארץ, ולאחר התייעצות עם שר האוצר וגורמים המקצועיים הרלוונטיים.

 

שר התחבורה פנה לשר האוצר משה כחלון לבחון שוב את מדיניות הממשלה, בנושא קניות הגומלין בכל הקשור ברכש האוטובוסים, על כל ההיבטים הכלכליים והמשפטיים הנלווים לכך. 

 

״כמי שהוביל את הרפורמה הגדולה והתחרות בנושא הצטיידות האוטובוסים בישראל, שחסכה עלות של כ-600 אלף שקלים לכל אוטובוס, ואפשרה להגדיל במידה ניכרת את היקף התשומות המושקעות בתחבורה הציבורית, על חשבון ריווחי היתר של בעלי המפעלים, החלטתי כי יש להמשיך מדיניות של מתן העדפה לתוצרת הארץ כדי להגן על המפעלים הישראלים ולאפשר להם להתחרות בצורה הוגנת מול ייבוא אוטובוסים בחו"ל״, אמר השר כץ.