אגרקסקו מעתיקה את פעילותה מנמל מרסיי לנמל ואדו שבאיטליה

מטרת המהלך הוזלת עלויות וייעול הטיפול בתוצרת החקלאית המיועדת לשווקים באירופה. בנמל ואדו מסוף פרי בבעלות פרטית. אוניות החברה ימשיכו לפקוד את מרסיי לטובת שיגור מכולות ומכוניות


00:00 ,19.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת המהלך הוזלת עלויות וייעול הטיפול בתוצרת החקלאית המיועדת לשווקים באירופה. בנמל ואדו מסוף פרי בבעלות פרטית. אוניות החברה ימשיכו לפקוד את מרסיי לטובת שיגור מכולות ומכוניות
 
חברת אגרקסקו הודיעה כי במסגרת הוזלת עלויות וייעול הטיפול בתוצרת החקלאית המיועדת לשווקים באירופה העתיקה החברה את פעילותה מנמל מרסיי בצרפת לנמל ואדו באיטליה. נמל ואדו נמצא ליד העיר סאבונה לא הרחק מגנואה. מאגרקסקו נמסר כי פעילות ההפצה שנעשתה ממרסיי תבוצע כעת מאיטליה בדרך דומה ובעלויות זולות יותר.
 
מהחברה נמסר כי בנמל ואדו קיים מסוף פרי איטלקי בבעלות פרטית המתמחה בטיפול בתוצרת חקלאית טרייה. מאגרקסקו נמסר עוד כי הפעילות במסוף כבר החלה והתפקוד המסתמן הינו מוצלח ומקצועי.
 
יש לציין כי מזה 40 שנה עובר המטען הימי של אגרקסקו דרך נמל מרסיי שבצרפת כאשר היקף התוצרת הטרייה שמשונעת לנמל מגיע לכ-10,000 מכולות בשנה המופצות מהנמל הצרפתי במהירות לכל רחבי אירופה.
 
לדברי יעקב מ'לצי, סמנכ"ל לוגיסטיקה בחברת אגרקסקו, החברה הבחינה כי במהלך שנות העבודה היו תנודות ברמת השירות בנמל מרסיי בליווי שביתות והפרעות נוספות אשר שיבשו לא פעם את תכנון פעילות הייצוא תוך הפרת תוכניות עבודה מדויקות. לאור תנודות אלו ברמת השירות בחנה אגרקסקו במהלך השנים מספר חלופות באיטליה ובצרפת, ועם תפוגת ההסכם עם נמל מרסיי הוחלט, כאמור, להעביר את הפעילות החקלאית לנמל ואדו.
 
לדבריו, הצורך להגיע במהירות מרבית לשווקים עם מוצרים רגישים בעלי אורך חיי מדף מוגבל הינו צורך קריטי מכיוון שהתובלה בים התיכון פלוס יום נוסף של הובלה ביבשה אמורה להסתכם בחמישה ימים בלבד.
 
מחברת אגרקסקו ביקשו להדגיש כי מיזם המכולות ויבוא המכוניות על סיפוני האוניות של אגרקסקו יימשך כפי שהיה בעבר גם בנמל החדש, ובנוסף לו יפקדו האניות גם את מסוף המכולות המתמחה Intramar של מרסיי, לצורך שיגור מכולות ומכוניות ביצוא וביבוא. האוניות תפקודנה את נמל מרסיי על בסיס שבועי, בימי שלישי אחר הצהרים לפריקה וטעינת מכולות, לאחר מכן תפלגנה לוולנסיה בסבב הרגיל. 

 

במסגרת השירות ימשיכו לפעול האוניות "כרמל אקופרש" ו"כרמל ביוטופ", אשר יוצאות לדרכן מדי שבוע, והינן המובילות בטכנולוגיית טיפול בתוצרת חקלאית טרייה כאשר תכנונן היעיל מקצר את זמני הפריקה והטעינה של התוצרת למהירות שיא.
 
מאגרקסקו נמסר עוד כי האוניות ימשיכו לפקוד באופן סדיר וקבוע את כל הנמלים שבסבב, דבר המאפשר ליצואנים וליבואנים התארגנות ברורה לטיפול במטענם במהירות וביעילות.
 
סבב הפקידה של אוניות כרמל הינו כדלקמן:
 
Ashdod - Vadu – Fos Sur Mer – Valencia – Haifa - Ashdod


בעקבות השינוי בסבב הפקידה, האוניה הראשונה  לפקוד את נמל מרסיי תהיה CARMEL BIOTOP, הפלגה 902 הצפויה להפליג מנמל אשדוד ב-  22.01.09.