אושר תקציב פיתוח נמלי הים לשנת 2009 על סך 648 מיליון שקל

התקציב אושר היום על ידי שרי האוצר והתחבורה היוצאים. כמחצית מתקציב הפיתוח לשנת 2009 מיועד לקידום תוכנית הקמת שני מסופי מכולות מתקדמים בחיפה ובאשדוד


00:00 ,01.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

התקציב אושר היום על ידי שרי האוצר והתחבורה היוצאים. כמחצית מתקציב הפיתוח לשנת 2009 מיועד לקידום תוכנית הקמת שני מסופי מכולות מתקדמים בחיפה ובאשדוד
 
תקציב הפיתוח של נמלי הים לשנת 2009 אשר יעמוד על  648 מיליון שקל אושר היום על ידי שרי האוצר והתחבורה היוצאים.
 
יפתח רון-טל, יו"ר חברת נמלי ישראל, מסר שכמחצית מתקציב הפיתוח לשנת 2009 - סך של 314 מיליון שקל, מיועד לקידום תוכנית נמלי העתיד, תוכנית הפיתוח העתידי של נמלי הים - במסגרתה יוקמו שני מסופי מכולות מתקדמים בחיפה ובאשדוד.
 
"אנו נערכים לאחד מפרויקטי התשתית החיוניים והגדולים במשק, אותו תבצע החברה במהלך העשור הקרוב בהשקעה כוללת הנאמדת בכ-10 מיליארד שקל". רון-טל ציין עוד כי פיתוח הנמלים חיוני לצמיחת המשק ולהסרת חסמים בסחר הבינלאומי. לדבריו, השקעה ניכרת בתשתיות הלאומיות עולה בקנה אחד עם הצורך המשקי להרחיב השקעות בתשתית במטרה לסייע בחיזוק כלכלת ישראל וביצירת אלפי מקומות עבודה חדשים על רקע המשבר בכלכלה העולמית.
 
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, ציין כי לצד היערכות החברה לשלב הפיתוח הבא של נמלי הים משקפת הצעת התקציב השקעות בשורה ארוכה של פרויקטים לשדרוג והשלמת פיתוח של התשתיות הנמליות, אותם מבצעת החברה בשנים האחרונות. לדברי ברימן, בתחום הפיתוח העתידי כוללת התוכנית השקעה בתכנון הנדסי של מסופי המכולות המתקדמים ושל שוברי הגלים שמבצעות חברות התכנון הבינלאומיות DHV ו-HAP, הכשרת שטחי התארגנות בחיפה ובאשדוד, תחילת אגירת אבן לשם הקמת שוברי גלים, קידום התהליך הסטטוטורי במועצה הארצית והיערכות להכנת תסקירי השפעה על הסביבה.
 
ברימן הוסיף כי במאי 2009  תשלים חברת נמלי ישראל את פרויקט מסוף הכרמל בנמל חיפה - מסוף המכולות החדיש שהוקם בהשקעה כוללת של כ-1.1 מיליארד שקל ובנייתו תושלם במהלך השליש הראשון של השנה.
 
מחנ"י נמסר עוד כי בין הפרויקטים החדשים שייצאו לדרך בשנה הקרובה: שדרוג מזח הדלק בנמל חיפה, שיקום רציף מים רדודים בנמל אילת, בחינה ראשונית של הארכת הרציף בנמל אילת לטובת שינוע תפזורות, הכשרת מתחם לאחסון מכוניות מיובאות הנפרקות בנמל אילת וכן פרויקט להחלפת מדלים בממגורות בחיפה. בתחום הביטחון יימשכו פרויקטים למיגון נמלי הים ומתוכנן רכש של 2 כלי שיט נוספים מסוג צרעה לאבטחת בריכות הנמל.