בליזובסקי: התאחדות התעשיינים איתרה בחו"ל אתרים לוגיסטיים לאחסון מכולות ומטענים מישראל

לקראת המלחמה הקרבה בעיראק איתרו התאחדות התעשיינים, בשיתוף חברת צים והנספחים, אתרים לוגיסטיים בחו"ל לאחסון מכולות ומטענים מישראל. זאת במטרה


00:00 ,16.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי לקראת המלחמה הקרבה בעיראק איתרו התאחדות התעשיינים, בשיתוף חברת צים והנספחים, אתרים לוגיסטיים בחו"ל לאחסון מכולות ומטענים מישראל. זאת במטרה להרגיע לקוחות בחו"ל ולאפשר אספקה סדירה של מוצרי יצוא מישראל. מדובר באחסון מכולות ללא תשלום בחלק מהאתרים לתקופה של 4-3 שבועות באירופה, במזרח-הרחוק ובארה"ב. כך גילה יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים.

בליזובסקי ציין, כי לאחרונה קראה התאחדות התעשיינים לתעשיינים להקדים רכישות חומרי גלם ותשומות אחרות מיבוא ובמקביל לזרז את ביצוע משלוחי היצוא לחו"ל. זאת, כדי למנוע מצב של אי עמידה בלוחות זמנים ובהתחייבויות. ובמקביל, לאפשר תהליך ייצור שוטף גם לשוק המקומי.

בליזובסקי ציין, כי מדובר למעשה בניצול שירותים קיימים של חברות התובלה והנמלים בחו"ל, לצורך אחסון מכולות ומטענים של יצואנים ישראלים. מטענים שיוכלו להישלח ללקוחות של היצואנים הישראליים ע"פ הוראתם של אלה האחרונים.

הוא הוסיף, כי יש אפשרות לאחסן כמעט כל כמות של מכולות לתקופות ארוכות בעלויות המקובלות בשוק.

בידי אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים נמצאת רשימה מלאה של האתרים שבהם ניתן שרות האיחסון, כגון: נמל FOS SUR MER – בצרפת עבור היצוא לאירופה; נמל SHEKOU – בסין; ביוקוהמה- ביפאן עבור הסחר עם המזרח-הרחוק; נמל קנגסטון – בג'מייקה- עבור היצוא לאזור ארה"ב.

מעבר לכך, קיימות שתי אפשרויות לאחסנת מכולות מישראל בסינגפור- האחת – שמירת המכולות הישראליות בנמל והשנייה אחסנת המכולות אצל ספק שירותים לוגיסטי. יצויין, כי סינגפור הינה מרכז לוגיסטי גדול לכל אזור דרום מזרח אסיה.

יצויין, כי באיטליה מוצע ליצואנים הישראלים להשתמש בנמלי הים נפולי/סלרנו, גנואה וטריאסט. לגבי מטעני אויר - מוצע שדה התעופה מלפנזה שבמילנו.

בליזובסקי מציין, כי למרות שנסיון העבר מצביע על כך שמאז הקמת המדינה לא הופסקה פעילות נמלי הים והאויר, אין בעובדה זו כדי להסיר את חששם של הסוחרים עם ישראל מפני אפשרות של אי עמידה בהתחייבויות. כבכל משבר, אומר בליזובסקי, תפעל התאחדות התעשיינים כמטה חרום לסיוע בפתרון בעיות למפעלים.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים ציין, כי בהתאחדות התעשיינים, כולל בתעשייה הקיבוצית, כ-420 מפעלי תעשייה המוגדרים כחיוניים ויפעלו בשעת חרום. מדובר במפעלים שהוגדרו בחוק שירות העבודה בשעת חרום משנת 67' כ"חיוניים לצורכי קיום המשק ושפעולתם חיונית לקיום אספקה או שירותים, הדרושים לציבור או החיוניים ליצוא".

בליזובסקי הוסיף, כי התאחדות התעשיינים מקיימת בימים אלה דיונים עם מטה מל"ח ומשרדי ממשלה להפעלתה התקינה של התעשייה גם ברמות חרום נמוכות יותר מאשר תרחיש חרום קיצוני.