דרמה גדולה בים הסוער מול נמל אשדוד

במהלך דרמה בים, חולץ אתמול צוות האוניה הטורקית "קמל אוקן", בסיוע שני מסוקים. אנשי צוות האוניה "קמל אוקן", המונה 10 איש, נטשו את האוניה סמוך לשעה 15:15 אחה"צ, כתוצאה מהסערה ונטיית האוניה על צדה. החילוץ הסתיים בהצלחה לאחר שבמשך שעתיים התבצע ניסיון חילוץ אנש


00:00 ,26.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
במהלך דרמה בים, חולץ אתמול צוות האוניה הטורקית "קמל אוקן", בסיוע שני מסוקים. אנשי צוות האוניה "קמל אוקן", המונה 10 איש, נטשו את האוניה סמוך לשעה 15:15 אחה"צ, כתוצאה מהסערה ונטיית האוניה על צדה. החילוץ הסתיים בהצלחה לאחר שבמשך שעתיים התבצע ניסיון חילוץ אנשי צוות האניה באמצעות שני מסוקים שהוזנקו במקום.

האירוע הדרמטי החל אתמול בשעה 05:30 בבוקר כאשר האוניה הודיעה לתצפית ים בנמל אשדוד שאין לה יכולת שליטה בהיגוי האוניה. במצב זה בים הפתוח היתה האוניה תלויה בחסדי הגלים והרוח.

עם קבלת ההודעה בתצפית ים אשדוד העביר ר/ח הנמל מוריס טל את המידע לחיל הים ולמינהל הספנות. במקביל, הופעל חדר מצב במינהל הספנות בחיפה בראשותו של אריה רונה. מר שאול רותם, מנהל נמל אשדוד, שלקח אחריות על המצב, עמד בקשר מתמיד עם רב חובל הנמל מר מוריס טל, עם מנכ"ל רשות הנמלים מר עמוס רון ועם אריה רונה במינהל הספנות בחיפה.

בשעה 15:15 נותק הקשר עם האוניה ואונית צובר שהייתה באזור דיווחה ש- 10 אנשי הצוות נטשו ונמצאים על שתי רפסודות. עם קבלת הדיווח הוזעקו שני מסוקים, הגוררת "חגית" וצוות חיל הים על מנת להתחיל בפעולת החילוץ הסבוכה. עוד נמסר כי גובה הגלים הגיע לכ- 6 מ' ויותר ומהלך החילוץ היה כרוך בסיכון רב.

האניה טבעה בשעה 22:20 בלילה, כאשר היתה ללא שליטה ונתונה לחסדי הים הסוער, במרחק של כ-6 מייל מול חוף בת-ים. האניה נשאה על סיפונה משטחים ופלטות גבס.