השר שטרית יאשר את פיצולה של צים לשתי חברות בכפוף לעמידתה בתנאים

בלשכת שר התחבורה מאיר שטרית נדונה אתמול בקשתה של חברת צים לפצל את החברה לשתי חברות – צים ישראל וצים בינ"ל. שר התחבורה ציין כי בכוונתו לאשר את פיצולה של צים לשתי חברות וזאת בכפוף לעמידתה של צים במספר תנאים


00:00 ,08.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

בלשכת שר התחבורה מאיר שטרית נדונה אתמול בקשתה של חברת צים לפצל את החברה לשתי חברות – צים ישראל וצים בינ"ל. שר התחבורה ציין כי בכוונתו לאשר את פיצולה של צים לשתי חברות וזאת בכפוף לעמידתה של צים במספר תנאים.
 
עפ"י החלטת הממשלה שהתקבלה בעניין זה נקבע כי חברת צים תהא רשאית להתפצל לשתי חברות, אך פיצול זה מותנה בקבלת אישור שר התחבורה ושר האוצר. הממשלה הטילה על שר האוצר לבדוק את קיומם של התנאים לביצוע הפיצול.
 
התנאי הראשון מחייב את חברת צים להחזיק 16 אוניות בחברת "צים ישראל" וניתן יהיה לרדת ממספר זה בכל שנה באוניה אחת בלבד עד לכמות מינימלית של לא פחות מ-11 אוניות.
 
התנאי השני הוא בהתחייבות של חברת צים שחברת "צים ישראל" תפעל כעסק חי לתקופה ארוכה – תקופת מינימום של 10 שנים.
 
התנאי השלישי הוא שתעשה תוכנית תפעול לאוניות לטווח ארוך – לאחר הפיצול – אשר תאפשר קיום ימאות ישראלית לרבות הכשרת קצינים.
 
התנאי הרביעי הוא במסירת פירוט מלא של הקווים והאוניות אשר אמורות להישאר בצים ישראל וכן של הקווים והאוניות אשר יעברו לצים בינ"ל.
 
ולבסוף, שתופקד מניית זהב של צים ישראל בידי שר התחבורה ושר האוצר.
 
בישיבה אתמול סוכם כי על צים למלא את כל התנאים שפורטו, ולשם אישור מילויים יועבר מכתב בהתאם מהחברה. לנוכח זאת, הודיע שר האוצר כי עם מילויים של התנאים הללו, הוא יאשר את פיצולה של צים.