ועדת הביקורת של מועצת רשות הנמלים תדון מחר בדו"ח הביקורת בנמל אשדוד

מחר תקיים ועדת הביקורת של מועצת רשות הנמלים דיון מיוחד בענין דו"ח הביקורת בנמל אשדוד. מרשות הנמלים נמסר כי במסגרת זו תנתן אפשרות לכל גורם להציג את עמדתו


00:00 ,13.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

מחר תקיים ועדת הביקורת של מועצת רשות הנמלים דיון מיוחד בענין דו"ח הביקורת בנמל אשדוד. מרשות הנמלים נמסר כי במסגרת זו תנתן אפשרות לכל גורם להציג את עמדתו.
 
כידוע, בימים האחרונים התפרסמו נתונים שונים שמקורם בטיוטת דוח פנימי של מבקר רשות הנמלים, המצביעים כביכול על ליקויים בסדרי קליטת העובדים בנמל אשדוד. למרות שמדובר בהדלפה מכוונת לעתונות ולמרות שעדיין הנהלת נמל אשדוד טרם הספיקה להגיש את השגותיה בענין, בחר מזכיר ועד ציוד מכני בנמל אשדוד, אלון חסן, בצעד לא שגרתי לתלות את האשמה באופן בלעדי במנהל נמל אשדוד, מר שאול רותם.
 
"אני רואה את שאול רותם אחראי ישיר לליקויים האלה שצריך לקרוא להם בשמם המפורש, לחקור אותם ביסודיות ולעקור אותם מהשורש", מסר אלון חסן. לעומת זאת, רותם מציין את מערכת היחסים העכורה הקיימת בין הנהלת הנמל לבין ועדי העובדים, על רקע כשלונם של ועדי העובדים בזירה המשפטית והכרתם בכך שנושא קליטתם וקידומם של העובדים תהיה נחלתה של הנהלת הנמל בלבד, ללא שום יכולת של הועדים לערער על כך. רותם אף הגיב על כך ואמר כי מדובר במאבק על רקע אישי מתוך מטרה לנסות ולפגוע בסיכוייו של רותם להתמנות בשנית כמנכ"ל חברת הנמל באשדוד, עם יישומה של הרפורמה בנמלים בחודש פברואר.
 
אלון חסן ציין כי לדעתו, הליקויים שבדו"ח הינם ליקויים שמקורם במינויים פוליטיים, של מינויים בלתי תקינים שנעשו ללא מכרז, של חריגה מסמכויות ושל שימוש לרעה בסמכות. על כך הגיב רותם כי מרבית המנוייים שעליהם מדובר בדוח נעשו עוד לפני שנכנס רותם לתפקידו ובמידה והיו תקלות באופן המינויים שנעשו, הרי שיש ללמוד לקח ולתקן.
 
מזכיר ועד ציוד מכני ציין כי במהלך השנתיים האחרונות מנהל שאול רותם הסתה פראית נגד ועדי עובדים של הנמל, מאשים אותם בהאשמות חסרות שחר בתחומים שונים תוך שהוא מציג מצג שווא של מנהל השומר על כללי מנהל תקין, צדק ושקיפות. לעומת זאת, רותם מדגיש כי במהלך החודשיים האחרונים פסק ביה"ד שלוש פסיקות בעד עמדת הנהלת הנמל תוך מתיחת ביקורת קשה וציון חוסר תום לב מצד ועדי הנמל. רותם אף הדגיש כי את הפניות לביה"ד יזם אלון חסן, למרות שבמקרים רבים ניתן היה לפתור מחלוקות בהידברות ישירה ולא באמצעות פסקי דין. יחד עם זאת, ציין רותם, שכשנתבקש למסור את גרסתו בביה"ד, מצא ביה"ד את עדותו כאמינה ביותר.
 
לאור העובדה שביה"ד התרשם מעדותו של מנהל הנמל, אמר חסן: "אני מבקש להעביר את דו"ח הליקויים הזה לבית הדין לעבודה על מנת שישפוט שנית לאור הממצאים החמורים המצביעים על כך שמנהל הנמל כשל בכל התחומים של המינהל התקין". רותם מצידו הדגיש שהוא מתנחם בכך שבתי משפט, הסמכות המשפטית של מדינת ישראל, הם שקיבלו את עדותו כאמינה ביותר ולכן חובת ההוכחה אינה מוטלת עליו, אלא על אלו הממשיכים לטעון כנגדו ועמדתם לא התקבלה אמינה בביה"ד.
 
חסן קרא לגורמים האחראים על נמל אשדוד לפתוח בחקירה של גורם חיצוני שיבדוק ליקויים של הדוח הנוכחי ושל דוחות קודמים שהיו באחריותו של שאול רותם. על כן, קורא חסן להשעות את רותם עד גמר החקירה.
 
שאול רותם, מנהל הנמל, קרא לעובדי הנמל שלא להיגרר אחר דברי ההסתה הפרועים והבלתי אחראים, הבאים לידי ביטוי באמצעי התקשורת. רותם קרא לעובדים להמשיך עבודתם במסירות ולתת את אמונם בועדת הביקורת של מועצת הרשות, במסגרת הדיון שיתקיים בנושא. "אני משוכנע בצדקת דרכי", סיכם.