מסוף משה יוחננוף

במפעל גדות במפרץ חיפה נערך הבוקר (ה') טקס הסרת הלוט במסוף כימיקלים צפון על שמו של משה יוחננוף, ממקימי קבוצת גדות


14:07 ,19.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר (ה') נערך טקס הסרת הלוט מהמסוף הצפוני של מפעל גדות במפרץ חיפה על שם משה יוחננוף ז"ל.

 

יוחננוף היה ממקימי מפעל גדות וממקימי וחלוצי התעשייה הכימית של ישראל לפני למעלה מ-50 שנה. הטקס נערך בנוכחות עשרות מראשי הקבוצה, מנהליה, עובדים ובני משפחת יוחננוף.

 

בטקס הוקראו קטעים מתוך "אגדת גדות" שכתב הסופר והמשורר חיים גורי בשנות ה-80 של מאה הקודמת.

 

הדובר הראשון היה ד"ר אריאל הלפרין, נציג קרן טנא, שרכשה את קבוצת גדות לפני כשנה, המשמש גם כיו"ר קבוצת גדות. "גדות", אמר, "הינה חזון של האחים משה וסמי יוחננוף. קרן טנא רכשה את גדות והיא מבינה היטב את חשיבותה למשק הישראלי. מפעלם של האחים יוחננוף החל בשנות ה-50 ומאז גדות תרמה תרומה רבה להתפתחות התעשייה בארץ. זכות נפלה בחלקנו להיות ממשיכי הדרך של האחים יוחננוף. קריאת המסוף הצפוני על שם משה יוחננוף מבטאת את הערכתנו הרבה לפועלו".

 

אמר מנכ"ל קבוצת גדות מוטי לוין: "לא לעיתים קרובות נופלת זכות לעצור את המרוץ היומיומי בכדי לעשות את הדבר הטבעי והנכון, והוא להוקיר את משה יוחננוף. משה היה איש כפיים, בעל חזון ואמונה, שידע להזיז אנשים בכדי להפוך חלום למציאות. על ידי הנצחתו אנו מתחייבים לזכור את מה שהיה, לשמר ולהוקיר תודה על מה שקיים ולהמשיך ולפעול בדרכו ובחזונו".

 

נציג המשפחה דני יוחננוף: "אני אעשה את זה בדרך של משה – של אבא – קצר ומהלב. אני מודה בשם המשפחה על הכבוד הגדול שניתן לנו. זו מתנה נפלאה והערכה למפעל חייו של משה. לאורך השנים, נודע המסוף הצפוני במספר שמות. בעוד כמה שנים, יזכרו את המסוף הצפוני בשם אחד – מסוף משה. משה היה בעל נפש אמנותית, אהב צילום וטיולים, ואהב אתגרים, כשגדות היה אתגר עסקי גדול. הוא שם דגש גדול על אמינות ועל נאמנות, תרבות עסקית הוגנת ואתית. משה היה מאוד גאה היום לראות את האירוע הזה ולקחת בו חלק".

 

נציג העובדים הוותיקים של גדות, עמנואל אדווי, הביע את הערכתו לפועלו האנושי של יוחננוף: "כשאומרים חלוצי התעשייה הכימית בישראל, אומרים גדות. כשאומרים גדות, אומרים משה יוחננוף. העובדים תמיד עמדו במרכז עשייתו של משה. כשהיו קשיים, ההנהלה ידעה להתגבר עליהם ואף עובד לא פוטר. הטיפול בעובדים בגדות הוא לפי הרוח שמשה השרה והתווה את הדרך. העובדים ראו תמיד את גדות כבית. בעצם ההחלטה לקיים את האירוע היום, ההנהלה מעבירה מסר והוא שהעובדים ממשיכים לעמוד במרכז".