לראשונה בישראל : חדר הבקרה של תצפית ים נמל אשדוד יתנהל בדומה לחדר בקרה של נמל תעופה

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי לראשונה בישראל, מערכת מכ"מ מהמשוכללות בעולם הותקנה בנמל אשדוד. מערכת ה- VTS – Vessel Traffic Services היא מערכת שליטה ובקרה המציידת את תצפית הנמל במחושים ותצוגות המאפשרים בניית תמונת מצב ימית עדכנית בדומה לחדר בקרה


00:00 ,05.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
רשות הנמלים התקינה בנמל אשדוד מערכת מכ"מ מהמשוכללות בעולם. עלות הפרוייקט כ- 10 מיליון ₪.
 
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי לראשונה בישראל, מערכת מכ"מ מהמשוכללות בעולם הותקנה בנמל  אשדוד. מערכת ה- VTS Vessel Traffic Services  היא מערכת שליטה ובקרה המציידת את תצפית הנמל במחושים ותצוגות המאפשרים בניית תמונת מצב ימית עדכנית בדומה לחדר בקרה של נמל תעופה.  טכס חנוכת המערכת נערך בסוף השבוע. עלות הפרוייקט כ- 10 מיליון ₪.
 
מעתה מחדר הבקרה יראו אחראי המשמרת והתצפיתן על מסכי המערכת, בזמן אמת, כל אוניה המתקרבת לנמל  מה גודלה, היכן מיקומה המדויק, וכמובן יוכלו לקבוע את סדר כניסת ויציאת האוניות מהנמל. המערכת מופעלת בעזרת מכ"ם, גלאי כיוון שידור, מצלמות טלביזיה במעגל סגור, מערכות מטאורולוגיה והידרולוגיה, מערך מחשבים, תצוגות  ומערך הקלטה ושיחזור.
 
חדר הבקרה מאויש 24 שעות ביממה ויאפשר ניהול תנועת כל שייט, ניהול משאבים (נתבים גוררות), ניטור כלי שייט עוגנים, ותיעוד אירועים.
 
הפרויקט נוהל רשותית ע"י ראש אגף ציוד ותחזוקה, ישראל דוד ובסיוע חברת "נירית = טכנולוגיות ימיות".