בנגלדש: עשרות הרוגים בפיצוץ במסוף מכולות

על פי החשד, מקור השריפה במיכל מי חמצן לפני שהחלה להתפשט במהירות למכולות אחרות. גורמים רשמיים אמרו שהמסוף הכיל סחורה בשווי של מיליוני דולרים של בגדים שהמתינו לייצוא לטובת קמעונאים במערב


09:21 ,06.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

שריפה אדירה ופיצוץ ענק במסוף מכולות ליד עיר הנמל צ׳יטגונג, בנגלדש, הרגו לפחות 49 בני אדם ופצעו מאות נוספים.

 

השריפה פרצה ב-BM Container Depot, חברה בבעלות הולנדית-בנגלדש במוצאי שבת, וגררה פיצוצים רבים במכולות לאחר פיצוץ ענק באתר.

 

על פי החשד, מקור השריפה במיכל מי חמצן לפני שהחלה להתפשט במהירות למכולות  אחרות. לפי התקשורת המקומית, הפיצוץ היה כה חזק עד שניתן היה לשמוע אותו ממרחק של מספר ק״מ מהאזור והוא אף ניפץ את חלונות הבניינים מסביב. מספר שעות לאחר הפיצוץ, השריפה עדיין השתוללה ביום ראשון בבוקר.

 

החברה המשותפת בבעלות הולנדית -בנגלדשית פועלת מאז 2011, ומטפלת בסחורות לייצוא ויבוא, ומסוף המכולות שהיא מפעילה ממוקם כ-40 ק״מ מהנמל הימי הראשי של בנגלדש. גורמים רשמיים אמרו שהמכולות במסוף הכילו סחורה בשווי של מיליוני דולרים של בגדים שהמתינו לייצוא לטובת קמעונאים במערב.

 

בשריפה נפצעו כ-450 בני אדם. כלי תקשורת מקומיים מדווחים כי מניין ההרוגים עלול לעלות מכיוון שחלק מהפצועים במצב אנוש, כולל שוטרים ואנשי כיבוי אש. בתי החולים באזור אינם עומדים בכמות הפצועים והם ביקשו מאזרחים תרומות דם.