נמל אשדוד: גידול של 16% בתנועת המכולות ביבוא ויצוא בחודשי ינואר-ספטמבר

במהלך חודשי ינואר עד ספטמבר 2005 הסתכמה תנועת המכולות ב- 449,545 TEU; שיפור של 45% בממוצע זמן ההמתנה התפעולית לאוניות מטען; עליה של 14% במספר האניות שפקדו את הנמל מתחילת השנה; שטרק: הישגים אלה הם תוצאה ישירה של הצלחת הרפורמה שיצאה לדרך


00:00 ,08.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך חודשי ינואר עד ספטמבר 2005 הסתכמה תנועת המכולות ב- 449,545 TEU; שיפור של 45% בממוצע זמן ההמתנה התפעולית לאוניות מטען; עליה של 14% במספר האניות שפקדו את הנמל מתחילת השנה; שטרק: הישגים אלה הם תוצאה ישירה של הצלחת הרפורמה שיצאה לדרך בפברואר האחרון
 
חברת נמל אשדוד מדווחת על גידול משמעותי במספר פרמטרים בתקופה שבין ינואר 2005 ועד ספטמבר 2005. בתקופה זו נרשמה עליה של 16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בתנועת המכולות ביבוא והיצוא. סה"כ תנועת המכולות הסתכמה ב-449,545 TEU, ומבטאת עליה של TEU 60,980.
 
סה"כ אוניות שפקדו את הנמל מתחילת השנה הסתכמו ב- 1,998 אוניות, עליה של 14% לעומת תקופה מקבילה אשתקד (עליה של 244 אוניות). תנועת המטענים ביבוא ויצוא ללא מתקנים מתחילת השנה עלתה ב- 9% לעומת אותה תקופה מקבילה אשתקד (עליה ב- 653 אלף טון).
 
בפעילות שירות אוניות הנוסעים, שחודשו בחודש אפריל 2005 בנמל אשדוד , מדווחת חברת הנמל על 49 אוניות וכ- 52,000 נוסעים שהגיעו לנמל במשך חצי השנה הזו.
 
מנמל אשדוד מדווחים על קיצור ממוצע זמן המתנה התפעולית לאוניות מטען בנצבר מ- 15 שעות אשתקד ל- 8.2 שעות השנה - שיפור של 45%.
 
כמו כן, מחודש פברואר 2005 גויסו והוכשרו למעלה מ- 100 עובדים, וחברת נמל אשדוד נערכת לקליטתם של 100 עובדים נוספים בתקופה הקרובה .
 
לדברי איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, "הישגים אלה הם תוצאה ישירה של הצלחת הרפורמה, שיצאה לדרך בפברואר האחרון- פתיחת השוק לתחרות, שיפור השירות והשקתו של נמל איתן. האסטרטגיה, המעמידה את הלקוח במרכז, שמונהגת מאז תחילת פעילותינו כחברה עסקית הוכיחה את עצמה והראייה היא גידול בפעילות הנמל, ובכלל זה חברות בינלאומיות כדוגמת צ'יינה שיפינג וקוסקו שאוניות הענק שלהן החלו לראשונה להגיע לנמל".
 
שטרק ציינה שהחלטת הקונפרנס של צפון מערב אירופה – ישראל (EMTA) על הפחתת שיעור היטל הצפיפות בנמל אשדוד בשיעור של 50%, באה מתוך ההבנה כי חל שיפור ניכר במערך השירות של חברת נמל אשדוד, וכי ניכרת ירידה משמעותית בצפיפות ובזמני ההמתנה, וכן שיפור משמעותי ברמת השירות. "אנו נמשיך לפעול למען ביטול כולל וגורף של היטל זה בתיאום עם חברות הספנות וסוכניהם".