בית הדין הארצי לעבודה: צו הבאה לראשי הוועדים שלא התייצבו לדיון

בית הדין הארצי לעבודה השתכנע כי מוצדק להוציא צו הבאה לראשי הוועדים שלא התייצבו לדיון וזאת במסגרת סעיף ביזיון בית המשפט. הצו יבוצע על ידי משטרת ישראל תחנת אשדוד באופן מיידי


13:25 ,10.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שראשי ועדי העובדים של נמל אשדוד לא התייצבו הבוקר לדיון בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים אשר היה אמור לדון בהפרת צו בית הדין וביזיון בית המשפט החליט לפני שעה קלה הרכב בית הדין הארצי לעבודה בראשות סגן הנשיאה השופט אילו איטח כי מוצדק להוציא צו הבאה לראשי הוועדים שלא התייצבו לדיון וזאת במסגרת סעיף ביזיון בית המשפט. הצו יבוצע על ידי משטרת ישראל תחנת אשדוד באופן מיידי, וזאת לצורך קיום הדיון אשר צפוי להתחדש בשעה 16:00. 

 

מבית המשפט נמסר עוד כי ניתן לשחרר את מי מחמשת ראשי הוועדים בתנאי שיפקיד ערבון כספי בסכום של 5,000 שקל להבטחת התייצבותו המיידית בבית הדין. 

 

נזכיר כי להיום בשעה 10 בבוקר נקבע דיון בבקשתה של חברת נמל אשדוד להוציא כנגד אבי אדרי וחמישה ראשי ועדים בנמל אשדוד בהם גדי בוטבול, עמית שרף, מזכיר ועד ציוד מכני, דוד אפריאט, מזכיר ועד מנ״ע תפעול, מיכל לגסי, מזכירות ועד שירותי תפעול (מינהל)  ויעקב ליאני, מזכיר ועד בתי מלאכה להוציא כנגדם צווים על ביזיון בית המשפט, ואי עמידה בצו שהורה להם לשוב לעבודה בנמלים. נציגי ההסתדרות טענו בדיון כי הם ״לא מצליחים לתפוס אותם בטלפון״. 

 

נכון לשעה זו העבודה בנמלי חיפה ואשדוד מושבתת לחלוטין למעט אניית נוסעים שנכנסה לנמל חיפה – סקטור, שאגב, מקבל טיפול בנמל גם בזמן שביתה.

 

שופט בית הדין הארצי לעבודה אילן איטח עצר את הדיון והורה לנציגי ההסתדרות להביא את יושב הראש ניסנקורן לאולם ביהמ״ש באופן מיידי. ניסנקורן טרם הגיע לביהמ״ש, אך הדיון התחדש ללא נוכחותו מתוך תקווה שניסנקורן יצטרף לדיון שיתחדש בשעה 16:00. 

 

ברוש בבית הדין: לשבת כל יום עד הלילה עד שיפתרו את המשבר

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הצהיר היום בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, כי יש לעשות הכל על מנת לסיים את משבר שביתת הנמלים מהר ככל שניתן. ״בית המשפט צריך להורות לצדדים המעורבים לשבת כל יום עד הלילה עד שיפתרו את המשבר. זאת ביחד עם משתמשי הנמל כמשקיפים, שכן המשתמשים כמו התעשיינים לדוגמה, זקוקים לנמל כמו אוויר לנשימה ועל כן יש להם צד בעניין״. 

 

ברוש הוסיף ואמר כי ״המגזר הפרטי שבע קרבות וכבר לא יכול יותר להתמודד עם עוד שביתה הרסנית, שפוגעת בו בכל דרך אפשרית. יש לזכור כי הנזק שנגרם לעסקים הפרטיים אשר תלויים בנמל הוא לא רק בכסף, אלא הוא הרבה יותר חמור - מפעל שלא מקבל חומר גלם בגלל השביתה עלול להיאלץ להפסיק את הייצור, לקוח שלא מקבל את הסחורה שהבטיחו לו בזמן בגלל השביתה עלול להפסיק לעבוד עם היצרן בישראל ולהתחיל לעבוד עם יצרנים אחרים וככה זה נמשך עד לרמות הכי קטנות. לכן חייבים לפעול ולהוביל ליציבות בנמלים, כשהפתרון הוא רק אחד - רפורמה בנמלים״.