בכיר ירדני: בריחת האונייה הליברית מעקבה "אירוע משפיל"

מדיווח עדי ראייה מעקבה לאירוע הבריחה עולה כי חלף פרק זמן של שמונה שעות מאז שהודיעה האונייה על תמרון חנייה לשינוי מקום עגינתה ועד שעזיבתה את הנמל התגלתה


00:00 ,10.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

סוגיית האונייה שברחה ממשיכה להסעיר את ממלכת ירדן והגיעה גם לשולחנו של ראש הממשלה החדש ד''ר עוון אלח'סאוונה אשר עקב חופשת חג הקורבן ערך בביתו כינוס חירום לדון במספר סוגיות בוערות, ביניהן סוגיית בריחתה של האונייה הליברית "סור" מעגינה בנמל עקבה.

מקורות בכירים בממשלת ירדן מסרו כי ראש ממשלת ירדן הביע כעסו על האירוע והורה להשעות שלושה פקידים בכירים בעקבה ביניהם ראש רשות הספנות ומנהל החברה המעניקה שירותי נמל בנמל עקבה וזאת עד לסיום החקירה בנושא. הבכיר הירדני הגדיר את אופן בריחת האונייה כ"אירוע משפיל" והבהיר כי בעגינתה על מטענה במשך 85 יום בנמל עקבה הייתה סכנה שלבסוף מטענה המקולקל יצליח להיכנס לממלכה. לדבריו האונייה צברה חובות בשיעור של 11,248 דולר.

ראש ממשלת ירדן החליט בנוסף להפסיק לעבוד בעתיד עם חברת הייבוא האחראית על יבוא משלוח התירס הצהוב וכן עם בעלי האונייה. בתוך כך, מדיווח עדי ראייה מעקבה לאירוע הבריחה עולה כי חלף פרק זמן של שמונה שעות (!) מאז שהודיעה האונייה על תמרון חנייה לשינוי מקום עגינתה ועד שעזיבתה את הנמל התגלתה.