הידברות ככלי, לא במטרה למשיכת זמן

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ד"ר גד שפר מזהיר שדיבורים מבלי שיחלו העבודות להקמת רציפים חדשים יגרמו לנזק אדיר לסחר הישראלי


00:00 ,25.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות ההסכמה להידברות בין נציגי העובדים בנמלים לבין הממשלה מתריע יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ד"ר גד שפר מפני מצב בו תנוצל ההידברות לדחייה בהליכי הביצוע של הקמת הרציפים החדשים.

"הידברות היא תמיד מבורכת", אמר שפר, "מאז החלטת הממשלה על הקמת הנמלים החדשים, איגוד המשתמשים בהובלה הימית קורא להידברות בין הצדדים ומזהיר מפני התלהמות מיותרת, המחריפה את המתח ואת אי הוודאות לגבי העבודה בנמלים.

"אבל הדגש צריך להיות על כך שההידברות תהיה פסק זמן, שיאפשר לחזור במהירות למשחק, ולא הזדמנות לדחיית החלטות. אי אפשר לדחות את חידוש המשחק לאורך חודשים.

"הזמן משחק לרעתנו. כבר ב-2016 יהיה עומס משמעותי בנמלים ומ-2018 הנמלים לא יוכלו לתת מענה הולם ללקוחות. גם אם יתחילו בעבודות הקמת הנמלים ושדרוג הקיימים, ספק אם העבודות תסתיימנה במועד כדי לתת מענה לצרכים. דחייה בגלל משיכת זמן".

לדברי שפר, כבר עכשיו ישנם עיכובים קשים ביותר לאוניות צובר, למשל, בשל מצב התשתיות הנוכחי בנמלים. בכנס איגוד המשתמשים בהובלה ימית שנערך החודש, ציינו מנכ"ל חברת צנציפר להובלת תבואות איתי רון, ומנכ"ל חברת קוראל שירותי ים יוני איזקוב, כי חוסר התשתיות לפריקת מטעני צובר גורם להמתנה בלתי נסבלת של אוניות, עד כדי שבועיים-שלושה במקרים מסוימים.

הוסיף שפר: "אם סבור מי מהצדדים שמשיכת זמן ממושכת תביא לשינוי המצב, טעות בידו. מי שימות בתהליך ממושך כזה יהיו חלקים גדלים והולכים של סחר החוץ הישראלי. ישראל צריכה ארבעה נמלים מותאמים, מתפקדים ובני תחרות. על כל דחייה היום נשלם ביוקר".