הנשיא ריבלין: להמשיך ולבצע מחקרים בתחום הימי

נשיא המדינה קיבל לידיו את הדוח השנתי של מרכז חיפה למחקרי מדיניות ואסטרטגיה ימית 2017/2018 אשר סוקר נושאים שונים הנוגעים למרחב הימי הישראלי, ועומד על ההתפתחויות שחלו בהם בשנה האחרונה


12:52 ,11.06.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיבל לידיו אתמול את הדוח השנתי של מרכז חיפה למחקרי מדיניות ואסטרטגיה ימית מידי נשיא אוניברסיטת חיפה פרופסור רון רובין, ראש מרכז חיפה למחקרי מדיניות ואסטרטגיה ימית פרופסור שאול חורב, ויו״ר הוועד המנהל של המרכז אלוף במיל׳ עמי איילון. 

 

בפגישה הוצג לנשיא הדוח השנתי שהוציא המרכז וכותרתו ״הערכה אסטרטגית ימית רבתי לישראל 2017/ 2018״. הדוח סוקר נושאים שונים הנוגעים למרחב הימי הישראלי, ועומד על ההתפתחויות שחלו בהם בשנה האחרונה. פרופסור חורב הדגיש את חשיבותו של המרחב הימי לחוסנה של מדינת ישראל, ונשיא האוניברסיטה ואלוף במיל איילון ציינו את המחויבות שלקחה על עצמה אוניברסיטת חיפה בכל הקשור לקידום הלימודים בתחומים השונים אודות המרחב הימי. כמו כן, ציינו את הקמתו של בית הספר למדעי הים במסגרת אוניברסיטת חיפה ואת הובלת המרכז הלאומי לחקר הים התיכון. נציין כי חלקים נבחרים מדוח הזה התפרסמו במגזין PORT2PORT ואף ימשיכו להתפרסם בעתיד. 

 

בפגישתם אמר הנשיא שהוא מעריך את התגייסותם של פרופסור חורב, אלוף במיל׳ עמי איילון ופרופסור רובין להעמקת מודעות הציבור הישראלי וההכרה בחשיבותו של המרחב הימי לביטחונה ולחוסנה של ישראל. הנשיא בירך על הקמתו של מרכז חיפה למחקרי מדיניות ואסטרטגיה ימית, ועודד את אנשי המרכז להמשיך ולבצע מחקרים בתחום הימי רבתי, להוות מוקד ידע בנושא עבור תושבי ישראל, ולעורר ולהשתלב בשיח הציבורי בנושאים אלו.