העתירה נדחתה והמכרזים על נמלי הים החדשים עדיין מוקפאים

המדינה פנתה לבג"צ בשבוע שעבר בכדי להמשיך ולקדם את המכרזים לפתיחת נמלי ים חדשים, אולם הבוקר העתירה נדחתה והמכרזים ימשיכו להיות מוקפאים. ולעת עתה הדיונים יימשכו והנמלים לא יושבתו


00:00 ,22.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

הכדור נותר במגרש של ביה"ד הארצי לעבודה שם ימשיכו הצדדים להתדיין על הרפורמה בנמלי הים.

בג"צ דחה הבוקר (ה') את עתירת המדינה לבקשת צו ביניים לביטול החלטת ביה"ד הארצי לעבודה מיום ה – 29.7.13 וקבע כי אין מקום להתערב בהחלטת ביה"ד אשר הקפיאה את המכרזים להקמת נמלי ים פרטיים וחייב את המדינה לנהל מו"מ עם ההסתדרות והעובדים.

נזכיר כי המדינה פנתה לבג"צ בשבוע שעבר (ה'), כנגד קביעת ביה"ד הארצי לעבודה, על מנת שיאפשר לה בהליכי המכרזים על נמלי הים החדשים ולמנוע, כפי שהוגדר על ידם, מקומץ עובדים לפגוע "באינטרס הציבורי הרחב". בעתירה נטען כי סמכותה וריבונותה של המדינה מאפשרות לה לקדם מדיניות פתיחת ענפים לתחרות על מנת "להטיב עם כלל אזרחי המדינה, להוריד את יוקר המחיה במשק ולעודד את הסחר הישראלי".

כאמור, הבוקר בדיון בעתירה, קיבל שופט בג"צ צבי זילברטל את טענת ההסתדרות לפיה אין מקום להתערב בשלב זה בהליכים המשפטיים המתנהלים בימים אלו בבית הדין הארצי לעבודה. השופט ביקש לקבל דיווח מהצדדים ב – 2.9.13 בהתאם להחלטת ביה"ד הארצי לעבודה.

עו"ד שי תקן, שייצג את ההסתדרות בדיון, התייחס לדברים: "אנו מברכים על החלטת בג"צ. לא הייתה כל הצדקה להגשת העתירה לבג"צ בשעה שמתנהל דיון בביה"ד הארצי לעבודה. הניסיון לערער על החלטת ביה"ד ועל סמכותו לנהל את ההליך היה שלא במקומו. אנו מקווים שבשלב זה המדינה תכבד ותפעל עפ"י החלטת ביה"ד ותנהל מו"מ אמיתי בניסיון לפתור את המחלוקות, כפי שהיה עליה לעשות מלכתחילה".

ממשרדי האוצר והתחבורה נמסר בתגובה לדחיית העתירה: "בג"צ קבע כי הטיפול בעתירה שהוגשה על ידי המדינה בעניין התחרות בנמלים יימשך לאחר הגשת עדכון מטעם הצדדים באשר להתקדמות ההידברות וההליך בבית הדין לעבודה. בג"צ לא דחה את עתירת המדינה וקבע כי הטיפול בעתירה יימשך לאחר שהצדדים יעדכנו את בית הדין לעבודה.משרדי האוצר והתחבורה ימשיכו לפעול לקידום הקמת הנמלים הפרטיים החדשים על מנת לפתוח את נמלי הים לתחרות, דבר שיסייע להפחתת יוקר המחיה ויפתח את הסחר הבינ"ל של ישראל".